~ CliCk mY HeArT ~

Thursday, June 23, 2011

~ Salah siapa ~

Ingat tak ngan n3 pasal aku pening kepala nk bahasakan ehem2 Aiman.......ala yg macam n3 kat SINI
Ok aku pon dah pon dpt nama panggilan tu & aku panggil bebird

Baru2 ni aku uji Aiman, sajer nk tengok sama ada dia paham @ tak..
Masa mandikan dia aku pun tanya la


Mama: Aiman.........tu apa tu???? (sambil tunjuk ehem2 dia la )
Aiman: Bebird (laju jer dia jawab sambil tersengeh2)
Mama: Pandai pon anak mama ( suka sangat sbb dia paham, ehem2 tu dpanggil bebird)


~ok tamat kisah dlm blk air~



 Ni kisah kat taman permainan pula. Aku ternampak burung terbang & cepat2 panggil Aiman.

Mama: Aiman...cuba tgk kat atas tu (sambil tunjukkan burung2 yg terbang)  Apa tu Aiman?

Aiman: Bebird (jwb dengan selambernya)

erkkkk...tergelak guling2 aku kat situ...tak boleh nak salahkan dia sbb panggilan bebird ngan bird kan sama jerrr......puas aku suruh dia sebut bird tapi tetap dijawabnya bebird ........huhuhu



15 comments:

MRS. K said...

Hadif sebut 'totei'.. boleh? hahaha

mamyharraz said...

hehe comelnya aiman :D

ya betul tu sya..harraz pun konfius dgn penggunaan perkataan "bebird" tu haha sbb dia sebut ehem ehem pun bebird..burung hidup pun bebird camner tuh =P

sgt tak kawwwtimmmm *sambil buat gaya hazama* haha

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

hahahahaha...baguih2...

-Sara- said...

haha, salah ibu mengandung :P

~~*Lady Salwa*~~ said...

hehe... faris panggil lain...

**tu la kan, kadang2 pening gak nak bahasakan apa... kang takut termencarut lak... huhu

Yan said...

tak rational langsung kan.. brd dgn bebird disamakan.. Kat mane kepak nya ye..heee..

aDieyZa said...

hahahaha.. kelakar la pulak kan.. xpe la, nnti lama2 dia tau lah ckp bird jer bila tgk burung..

syariza09 said...

MRS. K

leh jer...tp ai bknleh dengar sgt, asyik tergelak2 jer

syariza09 said...

mamyharraz

sya dpt ilham panggilan ni pon drp komen mamy la (n3 dulu)
so, kita dpt problem yg samalah yerr

syariza09 said...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™

apa yg baguihnya

syariza09 said...

-Sara-

x nak ngaku salah..hehehe

syariza09 said...

~~*Lady Salwa*~~

tu laa..kena hati2 juga tu

syariza09 said...

Yan

kepak tu halimunan kot..hehe

syariza09 said...

aDieyZa

aar...kena tgg dia besar sikit :)

Mama Gee said...

heheehehheheeh chomellah aiman ni....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails