~ CliCk mY HeArT ~

Friday, July 22, 2011

Kenapa nasi lemak kukus ayam dara mahal?????

pic: google

cer citer?????
ada sapa2 yg leh xplain kat aku tak??

Mlm tadi bli nasi lemak kukus ayam dara 2 bungkus, total RM14.
Kiranya sebungkus RM7...bukan bli kat kopitiam & cafe cantik, kedai biasa2 jer.

Bagi aku mmg la mahal, sbb nama pon nasi lemak,  kalo aku tau mahal baik aku gi makan Nasi Arab Cyberjaya, lagi murah, dah ler pinggan besar gedabak leh syer 3 org pulak tu. hargapon lbh krg RM14 gak.

nasi ni mahal sbb per???
ayam nya kah???
dara nya kah???
nasi nya kah???
atau sewa kedai nya kah???
atau sbb gas dah mahal????


sungguh......aku x paham



14 comments:

~~*Lady Salwa*~~ said...

Sebab dia guna ayam yang masih dara... teeeeettt... hehe

**mungkin la kot sebab ayam dar tu. org kata ayam dara ni isinya manis... pasal tu la kot mahai... :)

mama tisya said...

tk suka nasi kukus ayam dara...tk sedap dh la mhl

sW33tdARLiNG said...

semalam beli kat gerai tepi jalan pun RM6

Mama Gee said...

bukan senang nk make sure ayam tu ada dara lg ke tidak...itu pasai aaaaaaaaa....hahahhaaaa

ZaNa aDieyZa said...

maybe sbb harga hantaran yg makin tinggi utk anak dara, so harga ayam dara pun naik la.. hihihi

selalu zana beli paling mahal rm5.. tp kalau dah teringin sgt nak makan, beli jer la kan.. takut kempunan pulak..

~Siti Hajar~ said...

maintainance ayam dara tu yg tinggi kot...hahaha

-Sara- said...

bleh jd gak sbb aym tu dara gi tu sal mahai..haha

syariza09 said...

pasni kena cari mak dara la pulak

syariza09 said...

mama tisya

tu la...x hingin dh mkn

syariza09 said...

sW33tdARLiNG

mahai gak tu

syariza09 said...

Mama Gee

tu la kann...ken apakai DNA

syariza09 said...

ZaNa aDieyZa

ooo...ada kena mengena ngan hantaran ekk..x per lah, x mau bli dah, x kempunan pon

syariza09 said...

~Siti Hajar~
dasyat tu maintenance tinggi

syariza09 said...

SARA

ayoooo...pasni susah ler ank2 dara nk idop

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails