~ CliCk mY HeArT ~

Monday, August 1, 2011

Jgn salahkan suami, tapi sila salahkan isteri

Ada tak sesiapa yg suruh en asben gi pasar?? ada? Tak der?? Tak kisah laaa
Pagi semalam kalo nak gi pasar, wajib ler gi awal2 coz sana sini akan berlaku traffic jam w/pun ko cuma nk gi pasar beli cili. Bulan posa ni wajib ler ada stok banyak lam fridge, maklum la dh ari2 mau masak..


Semalam x dpt nk ke pasar sama2 coz Aiman masih lg sedap tido, jadinya en asben offer diri nk gi beli brg2 utk stok seminggu.  Macam biasa kalo en asben pegi, mmg aku akan buatkan senarai. Dipendekkan citer, en asben blk dr pasar & terkezut gak bila tgk brg yg penuh dalam troli. Aku x tulis pon beli telor, tp dibawa baliknya sepapan telor, dia siap citer lg telor dia beli tu Gred AA 30bj RM9...murah laaa...


Lom sempat aku tanya apa2, dia dah semangat citer itu ini, rupa2nya pasar yg sepatutnya dia pegi kat Presint 8, jalam jem teruk..Jadinya dia terus zasssss ke Pasar Borong Selangor..bijak di situ..Pastu macam biasa la diciternya banyak yg murah2...bagus pani leh pegi lagi ok


Ok dah sampai masa utk mengemas brg2. Aku belek brg2 yg dibeli & aku terkezut bila nampak ni


















kenal tak??
Kalo tak kenal. ini la namanya daun kunyit.
Ya, yg ni mmg ada lam senarai tapi aku lupa pula nak tulis sehelau dua...huhuhu
kan dah kata, jgn salahkan suami
Tu nampak sangat istri yg bersalah, lenkali tulis biar terang

Terkezut sbb en asben beli banyak, aku sendiri pon kalo beli dua helai jer...
Ni pula dia beli satu ikat, tergelak aku 
Puas gak aku memikir, dalam masakan bukannya guna banyak pon
Agak2 uols, kalo aku buat sayur daun kunyit...amacam, ok tak???


hahahaha..sudah laa, aku tak kejam nk bg en asben mkn sayur daun kunyit.
Nanti la aku pikirkan masakan yg sesuai


Ingat tak ngan entri hajat ari tu
Haaa...jgn tak tau hajat tu dah pon tercapai



Pic tu atas baru kuar oven, trus snap sbb takut terlupa
Aku buat 1 1/2 adunan, dekat 30 bj lebih juga la dapat
Amik kau, puas makan
Semalam gi rumah mil, bawa la juga tapi 8 ketoi jerr...Cheese tart tu aku bawa ke rumah mil sbb adk ipar pon ada, dia makan menda2 cenggini
Kenapa 8 ketoi jer???? 
Aku kedekut ????
Tak...... sebab mil x makan cheese, dia cuma mkn pastri jer. 
Siap oder lagi suruh aku buatkan pastri, nanti leh la buat tart buah pula.



Petang malam ni pemanis mulut tentulah kurma & cheese tart



10 comments:

.::Lynn::. said...

kata g pasar borong.. tu yg kena borong... ekekkee
kak az, dauh kunyit tu buleh balut buat ikan bakar.. cicah dgn air asam.. peh..
meleleh sudah air liuk

ann @ hatiberbunga said...

hahaha..! meh pas skit kt aku meh! :D

-Sara- said...

eh, pe salahnya try resipi baru..daun kunyit goreng..haha

hyazz said...

hahaha... boleh gak tu klu nak buat gulai daun kunyit... buh la ikan bilis bebanyak sikit biar sama rata ngan daun kunyit tu... hehhee

syariza09 said...

.::Lynn::.

aar kann..buat bakat? tp sempat ker nk membakar..hehehe

syariza09 said...

ann @ hatiberbunga

kalo dekat, dh lama hulur kt tingkap...hehehe

syariza09 said...

-Sara-


tebaikkkkk....mau tercekik che somi tu

mamyharraz said...

org lelaki mmg cenggitu kannn sya..kengkadang seramm nak kirim benda soh depa beli hehehe

wahhh pemanis mulut cis tat :D

~Siti Hajar~ said...

btl kata Lynn tu, kata p pasar borong harusla borong...ekekekekek

Xpe nti google resipi kek yg pakai daun kunyit...hehe

nk resipi cheese tart tu...plsssss...

~izan~ said...

suami izan selalu pergi beli brg dapur sendiri kak tp hasilnya mak ai..mcm nk bukak kedai runcit tau.dulu dibelinya perencah nasi grg serbuk tu sepapan kak..adoi,mcm kedai dah.

telur berpapan2 huhu.kalau pencuci pinggan tu,paling gedabak dia angkut.suruh beli pisang sesikat,setandan izan dpt huhu.

tp kalau mcm kes akk ni,daun kunyit ni mmg tak bley simpan lama ni..so akak wat la cekodok ke letak daun kunyit hiris halus2 pun sedap =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails