~ CliCk mY HeArT ~

Tuesday, December 6, 2011

Keluar masuk hutan, baru dpt jumpa harta karun *_*

nak citer kisah yg lps2..kisah tetamu tu..tentu ada yg dh tau kan :)..lgpun tuan punya badan dh up n3..hehehe...x per, nanti ai citer psal tu okeh..ni nk citer yg pending ..bknnya apa...pic lam hp tu dh penuh, selagi aku x upload kat n3, selagi tu la pic tu lam hp. lama2 memory pon dh penuh..nk save lam pendrive, MALAS la pula.


Ari tu dh citer kisah kami adk beradik blk Perlis jln2 tgk harta karun..ni nak continue kisah tu...Slps tgk sawah bendang, kami ke rumah arwah tok dan wan.


rumah ni dah pun diubah suai dan disewakan...masa kami ke sini, tuan penyewa balik kg, x dpt la kami jumpa




Bapa ada bela 5 ekor angsa. Masa kami sampai, bising ngan bunyi angsa tu, korang tau kan bunyi yg mcm mana..tersangatla nyaring...budak2 smua takut. mak kata, angsa ni kalau org dtg, mmg akan bunyi camtu, tp bila dh lama2 nanti, diamla....aarrr,,,mmg betul, bila weols dh lama kt ctu, x der dh bunyi bising angsa ni. 




bapa juga dh tanam semula pokok mempelam (mangga) Harum Manis...dulu2 pokok HM ni mmg dah ada, tp bila pokok kena  penyakit, terpaksa la tebang semula. Tak rugi tanam HM, sbb buahnya tersangatlah sedapppp. Perlis kan terkenal ngan Harum Manis.



Masing2 ngan acara bebas. Budak2 xcited dpt tgk angsa.

Perjalanan kami diteruskan lagi...kali ni ke hujung kampung pula. Tempat ni tak semua boleh pergi coz keadaan tempat yg tak bersesuaian.Tempat yg kami gi ni kreta tak dpt masuk, cuma boleh letak sebelah luar jer.  Ipar duai smua tak pergi coz masing2 kena jaga anak, en asben pon tak dpt gi ..terpaksa jaga Aiman...masing2 tgg lam kreta, menangis2 Aiman bila tgk aku ngikut datuk. Mesti dia heran, naper aku  x bw dia.

ni la jln2 yg terpaksa kami lalui...camner la nk bawa budak2 ke tempat mcm ni..terpaksa meredah hutan2 kecik. Sronok pula bila camni...dh lama kami sekeluarga x buat aktiviti jln2 masuk hutan...hahaha


dah puas berjalan, baru la jumpa tempat yg dituju, sbenarnya x der la jauh sgt. tp aku yg krg eksesais ni trasa jugala mengahnya. Tanah ni dulu kawasan pokok getah..tp masa gi tu, pokok getah dah x der, tinggal hutan jer. Pernah gak bapa cuba tanam pokok mempelam, tp hasilnya mmg hampeh coz tanah ni tak sesuai utk tanaman.

adik aku siap lakar keluasan tanah lagiiiiii


 Dalam byk2 pokok yg bapa tanam, pokok ni jer yg hidup...pokok buluh..jgn ada Puteri Buluh Betong udah ler ^_^.
Aku tak lepaskan pluang bergambar ngan pokok buluh...ada gaya mcm Puteri Buluh Betong tak??? ngeeeee
jgn heran tgk ada budak2 tu...ekceli depa tu x dibenarkan ikut coz masuk utan, tp biasa la...budak..nk ikut juga.


lps dah tunjuk smua harta karun ni kami pon balik & buat acara sendiri. Bapa pun dah berpuas hati dan lega dpt tunjuk pada anak2nya...katanya sebelum mata terpejam, anak2 kena tahu kedudukan harta kerun ni..


Seterusnya aku dan en asben memanjangkan langkah ke Padang Besaq.....terjahhhhhhh
 



18 comments:

~izan~ said...

menarik sungguh perjalanan akak cari harta karun ni. tang pokok buluh tu plg menarik sbb dia satu2nya kat situ hehe..

yg lukis luas tanah tu ingat nk ajak main ting2 reramai ehehe...

Mama Gee said...

bulee le buat banglo dlm utan dh bersara nnti :)

Qhaifa Nur said...

kalau datang perlis ni sure cuti lama punya, almaklumlah negeri paling hujung kan..kan..

-Sara- said...

shopping kat padang besaq la tu hehe

ieda said...

x terkata akak nie ..
xcited tgk program mcm nie :)

syariza09 said...

agak2 buluh tu berantu tak??kikiki

syariza09 said...

agak2 buluh tu berantu tak??kikiki

syariza09 said...

mamagee

wehhh...x moh arr nanti kang kwn ngan monyet2 lak

syariza09 said...

mamagee

wehhh...x moh arr nanti kang kwn ngan monyet2 lak

syariza09 said...

Qhaifa

aar laa...puas la nk sampai..kematu montot

syariza09 said...

Qhaifa

aar laa...puas la nk sampai..kematu montot

syariza09 said...

Sara

wajib ler

syariza09 said...

Sara

wajib ler

syariza09 said...

Ieda

sesekali berkumpul, camni laa

syariza09 said...

Ieda

sesekali berkumpul, camni laa

Zana Adieyza said...

bila dpt bersama keluarga ramai2 mcmni, mmg double seronok kan!

Ayen... said...

Puteri buluh betong x gaya sgt tp puteri buluh sebatang ok kot,hehe...

hyazz said...

hahaha..harta karun itu ahmad albab yang punyer...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails