~ CliCk mY HeArT ~

Thursday, December 1, 2011

Jalan2 tengok harta karunnnnnnnn :)

Nak citer yg lepas2...maklum la sblm ni nak citer pon x sempat, bergelut ngan hal2 pindah randah. Now dh ok & tenang, baru la leh citer.


Masa raya haji yg lepas, kan ker smua adik beradik haku berkumpul kt rumah Perlis. jadinya bapa mengajak kami semua ke lokasi2 yg dtetapkan di kampung. Smua tak boleh kata NO, jgn bagi mcm2 alasan, nak tak nak kena follow juga.
Kampung ni maksudnya kampung arwah wan & tok..kami anak2 ikut jer..coz bapa nak anak2 dia smua kena amik tau hal harta karun bapa....hehehe...kami kan pewaris. Jom kita jalan2 tgk harta karunnnn *_*


ni la sawah padi, jln nk ke lorong kecik jer..kalo selisih keta ngan keta nasib ler..jgn hampa jatuh dlm bendang (sawah) dah laa...nanti silap ari bulan, ada pula yg dok hisap darah kat betis (lintah & pacat daa)


tuuuuuu....bapa tengah tunjukkan sempadan tanah hak milik bapa pd kami anak beranak....yg baju merah tu abg sulung & pic sebelah kanan pula adik lelaki ku...agaknya  sapa yg akn dapat warisi tanah ni ekkk...hehhehe...
aku x kisah dek nonnnnn



seronok tengok bendang menghijau...siap ada terusan lgi...rasanya aku pernah naik moto jatuh dalam bendang, masa kecik2 dulu la...lupa pula aku bonceng sapa...maklum la kecik lagi


Ni anak2 sedara...bkn main sronok lagi dapat jumpa...maklumla masing2 dh jauh, setahun brp kali jer lah dpt jumpa pon.
Sebelah kanan pula ..my mom merangkap PA bapa...hihihi...lps bapa bagi taklimat, mak pula continue pasal harta karunnnn...

Gambar tuan tanah kedaung mesti ada kannnn
Suka tgk background picas ni

Perjalanan kami lom berenti setakat ini, ada lagi yg ditunjukkan bapa. nak citer pon, kang panjang pula.
Kita continue next n3 pula ok...

10 comments:

MrS. F!zA said...

syioknya ada sawah padiiiiiii..nti leh pinjam sat bt photoshoot..ahaks

mamyharraz said...

cantiknya bendang tuuu...luas pemandangan!

harta karun tu mesti pakat dpt sikit sorang ;) ni yg untung ada tanahkan..hmm sy yg dok bandar ni mmg tak merasa nak kumpul harta karun mcm org dulu2..

~~*Lady Salwa*~~ said...

teringat kat kampung bila baca entri ni... rindunya nak balik kampung... lagi rindu sebab nak jumpa Faris... sob sob...

~izan~ said...

wahhh izan suka view mcm ni..sejuk je mata memandang hijau2 tu... tp sygnya izan takde plak kampung cmni..sobs!

kiranya ni mcm lawatan smbil belajar n menimba info harta karun yer kak hehe

Qhaifa Nur said...

alhamdulillah rezeki...
seronoknya ada sawah, tak dapat dibayangkan...

~Siti Hajar~ said...

untung ada harta karun kan...hehe

sejuk je mata memandang harta karun tuh...eh!eh! bendang tuh...hehehe

munna said...

BESTNYA ADA SAWAH BENDANG... MESTI BEST DOK KAT SITU....

Lin said...

Untungnyer ader sawah bendang....nyaman jer rasa

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

waa..bestnyer..ari tu g langkawi..dpt tgk sawah je pon..moon dah excited tau.. sejuk je mata memandang :)

hyazz said...

balik kampong!!!...waaa bess nye ..leh tengok harta karun lagi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails