~ CliCk mY HeArT ~

Wednesday, April 24, 2013

Dah macam citer Batu Belah Batu Bertangkup......

Malam tadi tak tahulah naper aku terlebih beremosi pula, mungkin juga sbb bendera Jepun dh naik, hormon pon jadi tak betul.

Sampai rumah semalam dh pon kul 8.15pm, lewat spai coz aku abis keja kul 7, pastu ujan plak tu, jam lagi. Dah spai rumah terkocoh2 plak masak yg ringkas2 jer. Goreng bihun jer pong..
Perut mmg dh lapar sbb tengah hari lom mkn nasi, bila dh ready nk makan tiba2 pinggan aku yg penuh ngan bihun terbalik ke lantai. Aiman yang buat..........

Prasaan masa tu mcm2 ada. Sebelum2 tu mmg dia dh kena marah sbb buat perangai pelik2. Tapi masa dia tumpahkan bihun tu, aku dah tak mampu nak marah, terdiam jer tapi air mata laju mengalir turun bila tgk bihun yg tertumpah tuu...sedih sangat. Abahnya mmg marah, katanya sian mama masak penat2..lagi laa aku rasa sedih..

Terus tutup selera aku, cepat2 kemas dapur, buat air milo dan trus tido..masa ni lah aku terpikir, ooo mcm ni agaknya prasaan mak Pekan terkilan nak makan telur ikan tembakol.

Aiman ada dtg nak minta maaf, tapi aku buat tak tahu jer ngan dia, sambil nangis aku ckp Aiman mmg suka buat mama menangis... Aku masuk bilik dia pon masuk bilik utk tido, bila tgk aku buat tak tahu ngan dia, dia pon nangis..Maka tido lah dia tanpa gurau senda ngan mama....Alahai anak........

Pagi ni weols ok...Rajuk mama pon dh abis.
Ntahler kadang2 tu ada gak angin yg terlebih emosi..menangis kerana anak...Tapi bila ingat balik nak tergelak pon ada sbb merajuk ngan anak umor 5 tahun...
Ekceli tak baik sebenarnya perangai mcm aku ni, jgn ikut ok

6 comments:

~~*Lady Salwa*~~ said...

Sal pun pernah jugak la camtu... tu la kan, entah kenapa kadang2 kita terasa hati ngan anak walaupun kita tau dia kecik lagi...

Maybe sebab Sya kelaparan sama kot masa tu. Sal pun kalau tengah lapar, memang cepat je rasa nak marah & terasa hati...

Rinna said...

Biasa laa tuh kdg2.. tersentap kejap.. Nak marah2 sgt pun nak buat mcm manakan..dah anak. Kena laa cakap ngan dia elok2 nasihatkan dia.. :)

Qhaifa Nur said...

kalau citer kat anak pasai hati ibu yang terluka, takut mereka...
lebih lagi cerita kisah ini, sedihnya rasa...

syariza09 said...

~~*Lady Salwa*~~
mungkin la kot tengah lapaq tu yg cpt terasa hati

Rinna
Tu la pasal, kdg2 terlebih emosi


Qhaifa Nur
Budak2 kan, prangai dorang mmg tak terduga

mamyharraz said...

alahai sya..sy paham perasaan yg awak rasa sbb sy pun selalu kecik hati dgn harraz..yer tau dia baru umo 5 tahun..tp bila dia tak dengar ckp kita pastu buat benda yg kita larang ulang2 kali geram/sedih bercampur baur..

sy pun pernah merajuk terus tido..dia dtg minta maaf sy buat tak tau je
-____- tskk tak suka perasaan mcm tu..tp kadang tak boleh nak elak..

MrS. F!zA said...

alah ape slh sekali sekala merajuk dgn anak..sebab tkmarah kan...merajuk mnunjukan kita sedih..anak msti bljar utkmnjga hati mak dia nti..hehehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails