~ CliCk mY HeArT ~

Monday, July 18, 2011

Bila bulan mengambang..............

google

Malam tadi ada sapa2 prasan tak? Kalau yg berada di luar rumah, mungkin prasan kot. Malam tadi bulan mengambang. Cantikkkkkkk sangat. Subhanaallah...Tak sempat pula aku nak snap sekeping dua, lagipon masa tu aku lam kreta. 


Aiman pon prasan, dia lg la xcited, ayik suruh aku nengok jer..."ma.......tu bolannnn"..sebelum ni dia nampak bulan tu kecik jer kat atas nunnn. Tapi mlm tadi bulan tersangatlah besar & rasa dekat jerrr..


Agaknya skrg ni ketam gemuk2 la kot..mesti banyak isi. Naper aku kaitkan ketam ngan bulan? Tak taulah sama ada ni mitos atau fakta...tentu uols pernah dengar pasal ni, asal bulan mengambang jer, mesti ketam pon gemok2.

tapi aku lom pernah dengar lagi "asal bulan mengambang jer, ramai pompuan jadi gemok"...teeettttt tu dah lain maksud wehhhhh

14 comments:

cheqna said...

salam
ye ke ada kaitan ngan ketam??
cheqna baru first time dengar ni =)

wahida said...

tadi pun ada sorang blogger buat pasal bulan mengambang ni, dia ckp time ni kerang gemuk2 belaka...

tapi semlm hubby beli kerang cinonet jer...huhu...

AzMask said...

Yer.. sempat tengok.. kami tengok kat putrajaya.... besar sangat........ pukul 9mlm pun bulan masih di bawah lagi...

Lee-Yan-Naa said...

Nampak jugak kak..mula2 ingat belon Floria tu sebab rendah je kan ekeke

-Sara- said...

ishh xpenah dgr lak pepatah gitu..hehe

~izan~ said...

salam akak,sori kak lama tak singgah sini,niat nk g jumpa akak pun tak kesampaian lagi..

izan tak pernah tgk live bulan mengambang ni dan 1st time dgr psl ketam tu kak...apa kaitan bulan dgn ketam yer..jeng jeng jeng

MrS. F!zA said...

aah org kaitkan ngn ketam tu pnh gak dgr..hikhik

syariza09 said...

cheqna

ramai yg ckp mcm tu

syariza09 said...

wahida

ooo...kerang tu x sempat gemok sbb bulan tu baru jer mengambang kannn

syariza09 said...

AzMask


besarrrrrr sgt

syariza09 said...

Lee-Yan-Naa

lawak pulak bila sebut belon floria..kikikiki

syariza09 said...

-Sara-


x nah dengar ekkk...tp ramai yg ckp mcm tu tau

syariza09 said...

~izan~

x per la. kaloa da jodoh nanti kita jumpa ok..

betul tu tau...gi cari ketam cpt2

syariza09 said...

MrS. F!zA s

mkn ketam2 gemuk2 ni sedap tau

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails