~ CliCk mY HeArT ~

Friday, March 29, 2013

Seluar "ali baba"

Semalam en asben belikan baju uniform aiman. Sebelum ni mmg nak beli dua pasang, tp cikgu kata lom ada stok lagi... aku dh berapa kali dah ngadu, tak larat nk basuh hari2...dah basuh tgn kena spin pula.
 Mesin kain kt rumah tu kalo nk guna kena macam2, sambung wayar dulu la, pasang itu ini la..
Kedudukan mesin tu jauh sikit daripada plug, tu yang mcm2 tu
lagipun uniform ni kalo basuh hari2, warna pon dh pudar.

jadinya semalam dh dapat, RM35..leh tahan juga rege baju ni.
Tapi sluarnya besarnyaaaaa
Asben kata x per pakai sampai tahun depan.
Masalahnya kalo sampai tahun depan pon, aiman takkan gemuk mcm tu. Dah ler bli mahal, takkan nk alter kt kedai plak.. Aku suruh en asben tukar dulu baju ngan cikgu. ari ni baru dia bawa baju tu g tukar, tak tahula boleh ker idak.



mcm ali baba daaaa

Baju yg dipakai sejak januari lalu, dalam seminggu 3x basuh baju ni, ada gak ari lain tu pakai t-shirt tadika, Jumaat plak pakai baju melayu.
nampak sangat dah baju ni dah lusuhkan kan kan


4 comments:

Qhaifa Nur said...

memang besar seluarnya...apalagi mama kasi kecilkan..baru ensem he..he..

Rin Maira said...

adusss.... pakai sampai tahun depan pun lusuh gak nnti...hik3...kasi aiman makan byk2.... :)

Izan Ishak said...

kalau besar camtu, nak kena alter pun satu hal jugakan. sian plak aiman pakai seluar besar gitu

kembar pun sama... izan basuh baju hari2 kecuali rabu je berbaju sukan. nak beli sepasang lagi rasa cam tak berbaloi sbb thn depan pun dah masuk darjah 1.

#oh ya syariza... stand utk bunga2 tu mmg ada jual kat nurseri. kalau kat batu pahat ni, ada 2-3 nurseri yang besar. so apa2 aksesori utk buat taman mini semuanya ada dijual kat situ.

Cho Zila said...

aduyai.. adaker patut.. kalau terpijak mau terlondeh nanti.. . tadika anka saya lak baju geloboh beno.. seluarnya lak tak cukup panjang.. macam2..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails