~ CliCk mY HeArT ~

Friday, January 4, 2013

Permulaan yang baik (^_^)

Alhamdulillah....smuanya dipermudahkan. Apa yang dirisaukan pasal Aiman dlm n3 yg lepas, dpt diatasi & mmg tak der masalah pon.

Malam2 Aiman akan masuk tido awal dlm kul 10 camtu, kalo lewat sikit pun x lebih kul 10.30mlm. Nk tidokan dia, ngan aku pon kena masuk bilik awal, kalo idak dia sibuk nk main jer. 

Pagi dlm kul 6.20am mandikan dia, alhamdulillah hari pertama hingga hari ke3 x der masalah nk mandikan dia. Pasrah jer bila aku siramkan air kat badan, x der nk melalak, aku bagi mandi air panas dan dudukkan dia atas krusi. yer lah, tengah2 mamai tu nk berdiri pon dia tak larat. Aiman bagi kerjasama yg sangat2 baik....phewww lega di situ. Terpaksa la awal sbb aku kluar rmh pun kul 6.45am.

Hari pertama gi tadika, dlm kreta lagi aku dh macam2 pesan, nk kencing ckp ngan cikgu, nk yak ckp ngan cikgu, nk susu ckp ngan cikgu. Muka dia pun mcm dh blur hahahaha omak risau wehhh.

Sampai depan pintu tadika, slow jer dia jalan. Cikgu suruh masuk dalam, tapi dia berdiri jer kat pintu. Abis salam2 cium pipi ngan aku, dia masuk dalam ngan mata yg sayu....aduhhhh aku dh rasa lain macam dah. Aku pon sembunyi la jauh sikit, cuba la ngintai. Rupa2nya dia nangis di sebalik pintu huhuhuu...sebak jer tgk anak masa tu. Aiman ni kalo nangis dia mcm nangis diam2 dia jer. Sedu-sedan di sebalik pintu. Tak der plak dia nk meraung melalak kt situ. Ada gak budak2 lain meraung2 sambil cengkam tangan mak apak..yer lah first time kena tinggal. Biasa la tu kan, tempat baru, amik masa sikit nk sesuaikan diri. 


Hari kedua dan hari ketiga Aiman ok sangat2. Laju jer dia masuk lam tadika, abanhnyer la yg citer, sbb pagi2 mmg tugas en asben la yg antar Aiman.

Susu biasanya cikgu akan bagi masa dia nk tido. Pasal yak pulak, aku tgk Aiman dh blk rmh baru dia trasa nk yak, kiranya kt tadika dia tak yak la...kt rmh masih lg yak lam pampers huhuhu, pelan2 la nk oiii

uniform lom dapat lagi, pakai la baju biasa dulu
Atas bawah luar dalam angry bird
Seluar dalampun angry bird tau hahahaha

Anak dh sekolah ni, otomatik pergerakan aku pun berubah
Skrg ni smuanya kena cepat, ko tak leh lagi nk layan2 citer tv waktu mlm mcm dulu2
Kalo malam tu kejar masa beb! Kul 10 jer aku menyinga suruh aiman tido
Awal2 mmg mcm ni kan, baru nak biasa kan diri.






9 comments:

~Siti Hajar~ said...

Good Boy Aiman...

Budak klu dah biasa ditinggalkan dah xkisah dah, klu nk bt perangai pun kjp je, tu pun sbb terkejut gitu, pastu comfirm ok sbb dia tau mak dia keja..

Qhaifa Nur said...

seronok yup aiman pergi sekolah...
moga jadi anak yg bijak tau...
anak2 pun disuruh tido jam 10 mlm...

MrS. F!zA said...

aiman dh besar..dh msuk skool..tu sbb aiman tk mengamuk pgi2..

~~*Lady Salwa*~~ said...

wah, dah sekolah...belajar rajin-rajin ye Aiman...

*Memang anak2 ni kalo esoknya hari sekolah kena la suruh / paksa tido awal, kalo tak jenuh nak suruh bangun pagi... :)

Me said...

pelan pelan kayuh lah Azs.. kalau bab yak tu..kiranya dah boleh ajar dia sikit2 kot..sian dia

che mid said...

Deeja pun suka angry bird tau!!

mamyharraz said...

bravo aiman.
oklah ni sya..permulaan yg bagus utk aiman..lama2 mesti dia ok.
sudah masanya kita leaskan ank kita..Insyaallah depa boleh handle.

nabila said...

gaya akak cerita macam aiman dah boleh biasakan diri dekat tadika. nabila tag akak untuk satu GA. http://miss-oneclick.blogspot.com/2013/01/new-year-ga-by-cik-akma.html

azieazah said...

Memang ambil masa utk mulakan suatu rutin yang baru. All the best Aiman!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails