~ CliCk mY HeArT ~

Wednesday, August 3, 2011

~ Tolong la hormat jiran ~

Bulan puasa ni kan bukannya nak kata la, sana sini akan bunyi blender & sana sini juga bunyi ketang ketung.
Tau ker apa yg ketang ketung tu...ni haa

google

Sebelum ni bukannya tak pernah bunyi pon, bunyi tu ada cuma tak la sekerap dlm bln puasa ni. Yang nak bebel ni bukannya pasal blender tapi pasal lesung batu @ lesung tumbuk.

Kalo uols guna ni, slalunya alas tak ngan kain tebal??? Alas yerrr...bagussss. Sila tepuk utk diri sendiri. Aku pon guna & suka letak kain tebal2. Kalo nak tumbuk bawang sebijik pon aku alas tau.

Yang aku nak marah ni sbb ada juga manusia di alam ni yg x reti prosedur guna lesung batu ni...cewah guna ayat prosedur teww....yg dia tau tumbuk & tumbuk. 
Selagi menda tumbuk tu tak lumat, selagi tu la bunyi ketang ketung.

haissshhhh.....ni yg buat aku berangin. Aku ni duduk kuarters apartment, kalo org atas menumbuk mmg ketara sgt la bunyi tu..Mcm mana tak bengang kalo kul 4-5am punyi menumbuk...rasa mcm nak p tumbuk2 jerr...eh bukan tumbuk org tu, bln posa x baik la pula nk buat org. Tolong tumbuk cili tu & ajar prosedur yg betul.



*****************************************

kalo uols yg belum pandai beralas tu, blajar2 la alas yerr.....bukannya apa kesian la kat telinga jiran2 ni

19 comments:

AzMask said...

Ntahnya alas ler ngan kain. Tak derlah bunyi kuat sangat.

~Siti Hajar~ said...

Sabar2 bulan posa ni yer...

Sy yg tak dok rmh bertingkat pun nk menumbuk lapik kain, bkn pe sayang ke lantai tu kang bcalar...hehe

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

tu la no...ada juga org yg tak tau prosider menggunakan lesung tumbuk ni...kalau akak pun boleh naik bengong juga jadinya....

-Sara- said...

hikk sib baik kita tak berjiran sbb sara ni pon termasok golongan yg xreti nak lapik kain klo guna lesung batu tu..haha :P

ainnoraini said...

hihihi..sabo jer la ye...

dia suruh bangun..tu pasal dia tak alas gune kain tebal2...

jgn marah2 bulan yg baik ni...byk2 bersabar...

syariza09 said...

AzMask

rumah x cukup kain kot

syariza09 said...

~Siti Hajar~

tu laa...agaknya sbb x dok rumah sendiri kot, tu blasah jer

syariza09 said...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™

tu laa...x pasai2 kita pula yg berangin

syariza09 said...

-Sara-

perggghhh...slmt. sib baik x berjiran :p

syariza09 said...

ainnoraini

problemnya ngan anak2 skali terbangun

~~*Lady Salwa*~~ said...

Betul tu, tu la yang dikatakan adab berjiran... jangan main taram je...

**dulu2 pernah gak mengalami... tapi bukan bulan puasa lak masa tu... kul 12 malam lebih dok menumbuk... apa ke hal kan... hehe

mamyharraz said...

yelah sya..sy pun dok dengar kelentung-kelengtang org hentak penumbuk nih..tp masalahnya org atas tak de huhuuuu sbb rmh kosong

MrS. F!zA said...

ai pon guna kain...tumbuk kt rumah sdri pon ngeri tlinga tk guna kain..cane lah ek tlinga org itu

syariza09 said...

~~*Lady Salwa*~~

koi 12?? betul ker jiran

syariza09 said...

mamyharraz

uikkksss....seram

syariza09 said...

MrS. F!zA

sound troble kot :p

~izan~ said...

betul tu kak,kena alas supaya bunyi dia seminima yg mungkin..dok teres pun bley dgr jugak bunyi lesung. boleh beza yg alas dgn tak alas..

Lee-Yan-Naa said...

baru tadi mak saya lupa nak alas..terus mak saya cakap marah jiran kat bawah nanti..hehehe kebetulan sungguh entry ini

.::Lynn::. said...

rasa nak sedekah je kain untuk dia kasik alas...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails