~ CliCk mY HeArT ~

Thursday, June 21, 2012

Kenapa saya HiJaU.........


Saya bukan alien
Tapi saya menyokong kempen bumi hijau
Hari ni pelancaran lestari hijau di opis aku
Kami digalakkan memakai baju hijau
Sebab tu la aku pon galak juga pakai hijau

Pagi2 dh buat senamrobik kat padang....aku dtg pon dh lambat, jadi dapat panaskan muka jer...jadi la tuu


Ari ni simboliknya acara tanam pokok oleh ketua2 jabatan
Hijaukan bumi ini

Sajer jer menyelit celah daun
Ni bukan pokok bahagian aku, tp aku tumpang gedik kt pokok org.
Ekceli pokok bahagian aku pon ada, tp malas nk citer aarr...pokok tu dh jd kontroversi..huhuhu


Ada jualan bundle & pameran
Yg ni pula pameran baja kompos.
Kami diterangkan cara2 nak buat baja kompos di rumah
Baja ni menggunakan bahan2 spt sisa makanan
Segala tulang ikan ker, kulit pisang ker, kulit telur ke...smua tu leh jd baja
Tapi ada la stepnya tu

ni salah satu cara nk buat baja kompos...nk terang lebih2 pon, aku kurang mengerti hahahaha
Ada gak jualan bundle & minuman buah2an

Apa2 pun ari ni rasa sronok sbb buat keje sikit jerrrr

5 comments:

Mama Gee said...

aiii pokok pun jadi kontrobesi? hehee

mamyharraz said...

bestnya ada aktiviti mcmni..
ofis sy ni tak de maknanya nak buat aktiviti gini melainkan kena visit site..

kesian kami..

~Siti Hajar~ said...

Wow! You look green!!! hehe

Bagus yer ada kempen camni, selamatkan bumi kita!!!!

Eh! skrg kan jerebu trs kurangkan aktiviti luar...muehehehehe

Aleyn said...

Bagusnyer ader activity cam ni

Huda said...

hijau sejuk mata memandang :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails