~ CliCk mY HeArT ~

Wednesday, January 11, 2012

Masam tapi dikatanya manis dan sedap

OMG
mmg tak paham
x tau la kat mana manisnya
yg aku tau, bila makan buah ni muka aku dah 2-3 macam, 
berkerut-kerut dahi, terkenyit-kenyit mata ni,,,tu la realiti bila aku makan buah bolat ni

yg herannya buah ni mmg jadi peberet Aiman...masam macam manapun, mesti dia boleh makan.
bila mamanya kata masam, dia kata manis..sampai gado2 jugak la (gado2 manja laaa). 
Bila dah dia suka, aku akan belikan dlm 5-6buah, simpan lam freezer. sehari sebiji dia akan makan buah ni..dia sorang jer leh habiskan..


kami laki bini mmg kurang mkn buah, sbb tu lam freezer jarang2 ada stok buah-buahan. Tapi bila pikir vitamin utk Aiman, pasni kena ada juga la stok buah. 
Pasni jgn heran kalo tgk kulit Aiman lbh cantik dr mama dia hahahaha
slps orange, kita buat stok pisang pula. Kalo pisang x abis, leh buat cekodok.


Yg ni pula, bila dh tak tau nk masak apa, menu ni la yg jadi pilihan. Tapi jarang2 la masak ni, kan tak baik utk kesihatan. Bila rajin, mula la mcm2 hewan ada lam maggi tu...hewan2 mcm sotong, udang. ayam tu kan penarik selera
maggi oh maggi
bila lapor...makan maggi pon sodappp





8 comments:

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

hehehhe...sama la dgn cik farah kakD tu...suka sungguh makan buah bolat tu...

meggi ni kakD kdg kala masak kat ofis ja kalau segan nak p beli makanan kat kedai byk alasan tu...

Qhaifa Nur said...

tertelan air liur tengok buah limau ni...ikut nasib kalau membeli (masam /manis)...

~~*Lady Salwa*~~ said...

Aiman ni jenis suka makan asam kot... hehe

Sama la, kalau dah tak tau nak masak apa, masak megi la jawabnya... tu pun kalo dok sorang2 kat umah... hehe

munna said...

family munna suka makan buah....stock buah ada je kat rumah...ni nak cny lagi lah banyak limau kat rumah.. sesekali makan maggi mmg syok woo

-Sara- said...

bagoslah tu aiman suka mkn buah..hehe

byknya binatang2 dlm maggie tu! menarik! hehekk

~Siti Hajar~ said...

Bagus Aiman suka mkn buah..

TAPI...

awak buah orange tu xelok bg anak makan, blh myebabkn suhu badan naik, demam, batuk & selesema...

Sumber : Doktor cakap...

Ayen... said...

Sedaplaa pulak tgk maggi tu.....

Ogy said...

Tahun ni tak dpt sebiji pun lagi...huhu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails