~ CliCk mY HeArT ~

Monday, October 17, 2011

Hati tak keruan tgk brg2 itu



Brg atas ni ler......... 
Jumaat ritu umah aku ni senyap sunyi kannn. Sebabnya aku MC dan berehat sepuas-puasnya di rumah. Sakit??? GG saya yg sakit. GG geraham bongsu dah pun dicabut. Cabut di hospital jer...Klinik tak leh buat sbb ni gg bongsu, banyak ragam la sikit.


Sampai masa tu, mcm biasa doc suntik ubat kebas dulu, rasanya 2kali gak la. Jadinya masa proses keluarkan "si bongsu" aku tak la rasa apa2 pun. Katanya gg tu dh keluar tapi tak dapat keluar smua coz di awang-awangan,  gg tu terlekat ngan gusi. Bila doc sebut kena caesar aku dah gelabah & takut, tak putus2 lam hati doa supaya Allah permudahkan smuanya. 


Nampak jer doc amik gunting kecik dan masuk lam mulut, tp tak rasa apa2 la...sib baik. dah gunting, kena la jahit semula...sekali lagi napak benang keluar masuk lam mulut, tak suka tau tgk smua menda2 ni..drah jgn ckp laa..kejap2 nurse tu dok sedut. dah selesai, aku ada satu lagi appoinment utk buka benang pula....huuuuhhh...alamak, akan timbul lagi perasaan takut tuuu.


Blk umah igt leh la golek2 tido puas2...tapi tu la, bila ubat kebas tu makin ilang , smuanya aku rasa...tak dpt nk bayangkan sakitnya masa tu...nk telan air liur pun sakit, macam ada tonsil pula, kepala berdenyut, telinga sakit, gusi yg kena jahit tu lagi la terasa sakitnya. 


Satu hari aku cuma baring jer...tak leh nak buat apa2. Masa tu la menangis jerrr...bengkak muka ni tau, rasa nk ketuk2 jer kepala yg sakit tu. Sib baik satu hari jer, Sabtu Ahad, aku dah ok, sakit sikit jer la masa nk mkn tu.Dapat juga la jln2 ujung minggu.


Rasanya cabut gg biasa & gg bongsu mmg ada perbezaan. GG bongsu ni tumbuh ngan cara tak normal, sb tu la masa nk cabut tu akan terasa sakit sikit..eh uols kalo sakit gg tu jgn takut2 pula nk cabut tau. Seelok2nya kalau ada gg bongsu ni, cpt2lah cabut sebelum melarat. Gg ni lama2 akan menyebabkan gigi2 lain rosak.


Rasanya tahun ni, tahun gg aku luruh, 2 gg bongsu, 1 gg biasa. Maklumlah umor pun makin banyak, gg pun makin kurang...hihihi

10 comments:

mamyharraz said...

aduii sya...sy baca sambil kerut2 dahi sbb sama2 terasa sakitnya gigi tu..

apapun syukur dah di cabut gg yg sakit tu..moga cepat sembuh ya :)

tetiba takut je fikir pasal gigi ni..mcmmana pun kenalah kita hadap kan bila dtg sakit tu..

Ayen... said...

Sebut pasal sakit/cabut gg ni mmg mintak jauhlaa,huhu...penah gak ada pengalaman belah gusi beberapa tahun lepas kat klinik swasta.terketar2 tgn nk bayor,rm400++....x ketar mcmane,hehe..yg x tahannya bila abih je dia punya 'kebas',perghhh!!!menitik2 air mata..

~Siti Hajar~ said...

Si bongsu dah bjaya dicabut yer ..tahniah!

Ingat x sy pnh citer kwn sy operate buang gg bongsu tp tpotong lidah dia sikit, sakit xtau nk ckp la dia kata, mmg pnh tgk org sakit gg teruk camtu la..

MrS. F!zA said...

pttlah kurang bercakap..hihihi

syariza09 said...

mamyharraz

dh cabut br rasa legaaa

syariza09 said...

Ayen...

mahalnyaaa...klinik gomen free jer...hehehe

syariza09 said...

~Siti Hajar~

ngeri dengar citer tu

syariza09 said...

MrS. F!zA

diam itu lbh baik...hahaha

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

kakD pun nak kena cabut gigi juga ni...dok tangguh2....

~izan~ said...

kak,takotnya baca..baru citer kat asben akak pakai sensodyne ari tu,ni akak dah bedah2..adeh..mesti dia pun kena bedah2 jugak sbb dah azab sokmo pasal geraham bongsu dia tu huhu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails