~ CliCk mY HeArT ~

Tuesday, October 18, 2011

Bila anak dah mula soal itu ini........

Bila anak dah pandai bercakap dan dah pandai tanya itu ini, otomatik ibu bapa kena bersedia ngan karenah budak2 ni kan.
Aiman dah 3tahun dan mulutnya takkan berhenti bercakap melainkan dia tido, x per biarkan jer dia bercakap. Tu tanda perkembangan yg sihat, kalo anak tak bercakap, lagi la kita risau.


Suatu hari masa lam kereta, dia duduk atas riba. Macam lam pic ni la lbh kurang.
google


Tiba2 jer dia tanya "mama, apa ni?" sambil tangan tunjuk dua bukit tuuu ( alaaa..bukit tu laaa)
gullpppp.............ermmm........eermmmmm...mula la aku cari jawapan ..
nak tau apa yg aku jawab?????
cpt teka?
teka lagi???
jawapan sengal pula yg aku bagi. Aku jawab camni.....

























"Yang ni (sambil tunjuk 2 bukit), perut mama"


haaaaa...............kan dah cakap, aku bagi jawapan sengal.
Ekceli aku terkejut, sepatutnya bagi jer la jawapan betul, tp kang panjang pula nk xplain.

Jawapan yg betul tu, nanti2 laaaaa 


16 comments:

che mid said...

ha ha.. ai..dgn anak sendiri pun malu ke...

MRS. K said...

itu hadif pon tau..

(* *) tetet die cakap! miahahaha...
mengendap celah kangkang mak die pon dah pandai skang ni...

pintu bilik air skang kena kunci kalau nak mandi coz die skang suke bukak pintu time kite mandi.. ngeriiiii

ieda said...

ahahahah dikk
tu kalau dlm lingkungan 2-3 tahun
kalau yg usian 3-5 tahun tuu
mcm mana ??
kena cakap betul lah kan :)
jgn malu2 , adakalanya semua ini anak2 perlu tahu dengan penjelasan yg pandai dari kita :))

mamyharraz said...

hehe kelakarlah jwpn awk =P alaaa sya bgtau je jwpn sebenar nnt lelama aiman akan faham ;) dan dia takkan tanya lagi..

ainnoraini said...

anak2 bile membesar jer mesti ade keinginan yg dia nk tahu..kadang2 tu kite tak sangkakan...ape yg di tanya tu..

nnt macam2 lagi dia akan tanya tau..

~Siti Hajar~ said...

Anak2 usia skrg ni mcm2 dia fikir & terfikir, kdg2 mmg pening kpla nk mjawabnyer, mcm anak sy yg usianyer 7 thn tu tya "ibu, kita beranak kot pusat ke?" glurp..glurp...tnganga sy dgr soklan, dah tu sebut "kita"...ayayayayaiii...

Trs sy jwp jap ibu nk terkucil la...larikkkkkk....ekekekekekek

~Siti Hajar~ said...

ooo...lupa nk bgtau, apam xjd tu, jd penyet lps kita buka pengukus tu, dia xkembang semerbak cam sllu, psl tepung @ baking powder ke ha..??? Blm jumpa penyelesaiannyer...huhu

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

haha.. budak kecik kan..ada je nak tanya...

~~*Lady Salwa*~~ said...

hehe... Faris dah tau sendiri... ntah dia belajar dari mana ntah... laju je sebut... kadang2 tu kita lak rasa malu... hehe

LYAfrina said...

hehe....
mmg..kdg2 soklan x tcapai dek akal.. biasalah bdk2 sdg explore dunia kan.. tp tu la..kdg2 kt nk bg jwapan pon xreti.. klo tsilap jwb..lain lak jd nyer.. lg prah kuar lak soklan btubi-tubi..smpai mati kutu nk jwb..hehe

kakngah said...

kehkehkeh!!!
lenkali boleh guna perkataan yang 'sopan' tapi merujuk pada perkara yg betul.
contohnya.. boleh cakap la.. ini 'nenen'... manis sikit la dari 'tet*k'....
:P

Yana Kama said...

haha~comel la Aiman ni..buat mama neves je

~izan~ said...

akak,agak2 la kak tu perut hihi..lawak la akak ni.

JMR said...

seb baik dia tak tny bukit apa..hahahah

wahida said...

bila jwb mcm tu lagi dia confuse...mana satu perut ni?

Ayen... said...

kahkahkah....dia peliklaa tu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails