~ CliCk mY HeArT ~

Thursday, October 13, 2011

Ari ni nak tunjuk gajet puan istri pulak

hahahaha....tak tahan, gajet lah pulak.....ari tu dh tunjuk gajet en somi, mana aci, kena la tunjuk gajet puan istri pulak.
Biasa la kalo gajet mem ni tak lain tak bukan mesti nak tunjuk gajet dapur. Kelassssss kau ...





yehhhh....dah dapat pengukus baru. Asalnya nak beli yg setingkat, tapi yang dapatnya  bertingkat2. Aku nak guna setingkat jer, tapi pesen setingkat dah tak der jual. Tu pun beli yg kecik jer 27inci, jadi laa, nak buat tambahan jer. 
Beli kat pasar borong Selangor, dekat sikit ngan rumah - RM48...entah la mahal ke idak, tp rasanya kalo Chow Kit lagi murah kot.




Sekali jalan, dua pengukus bertenggek atas dapur...suka tau!
yg penting, cepat sikit keje aku siap! dah tak larat nak tunggu satu pengukus jer.
Pengukus sebelah kiri tu yg dah tak nampak kilatnya, mak yg bagi. 
Yg tu la yg aku dok guna selama ni dok buat apam. Kalo sikit2 boleh la nk tunggu, kalau beratus org oder, berjanggut jugak la. Sekali dapat masuk dalam 22 acuan lompang jer. Ni dah ada 2 pengukus, rancak la sikit kerja aku...hehehehe.


Ni pon penting, sebelum ni ada satu jer tong gas, sebelum ni amik tak kisah pun.
Now dah beli tambahan, sekarang ni tong & gas, kat Putrajaya ni RM75.


dah ada 2 tong, buat apam sampai kul 3 pagi pun aku dah tak kisah, 
penyelamat dah ada :)

yg ni bukannya yg baru, sajer part ni la yg paling lemah nak buat.
Bila kerja2 dah siap, acuan comel yg banyak2 ni smuanya kena cuci.....masa ni la lutut mak lemah berdiri kat sinki...




kelasssss kannnnnnnn......pengukus & tong gas pon leh jadi citer lam blog ni ^_^



13 comments:

MRS. K said...

wah... bisnes makin maju.. nanti dah pindah kembangkan lagi perniagaan yer.. wish u all the best

mamyharraz said...

gajet yg disukai kaum wanita :)

lepasni boleh ambil order banyak2 sbb penyelamat dah ramai menemani awk kt dapur :)

pssst sya; nnt sy pun nak buat entry gajet mak bg hari tu sbb dah rasmi masak mee haritu :") hehee

Zana Adieyza said...

curlasssssssssss.. lepas ni makin banyak la order.. sbb business pun main maju..

~~*Lady Salwa*~~ said...

Kelas kau maria... hehe

Dah lama dok ngidam nak beli pengukus camni... tapi asyik la dok bertangguh je...

-Sara- said...

kelesssss ko maria! ehehe..oklah tuu..tu menunjukkn bisnes makin maju..sara tumpang hppy dgn penambahan gajet2 tuu ye! n moga bisnes makin majuuuu! hehekk :D

syariza09 said...

MRS. K

hahaha...dh pindah nanti, entah sempat ke idak nk buat tu

syariza09 said...

mamyharraz

ok ok, pasni nk tgg n3 gajet mamy pula :)

syariza09 said...

Zana Adieyza

maju sikit ja dear...hehehe

syariza09 said...

~~*Lady Salwa*~~

biasa la tu, sy dulu pun camtu, bila dh nk guna sgt, baru la p cari

syariza09 said...

-Sara-

hahaha....gajet bertambah.....bisnes pon bertambah

che mid said...

Salam dik, eh.. masa pegi Langkawi ari tu, tak pulak beli... tunggu en suami sponsor gak kee..

~Siti Hajar~ said...

Hai sampai tambah gadjet ni mesti bisnes banyak masyuuukkkk kan...hehe

Kelas kau Ja...haha

*RM48 tu murah la tau..

~izan~ said...

harga kukus tu lebih kurang je kak kat sini...

makin ligat la akak..ye la,kalau tempahan dah byk,mmg bercinta nak tunggu 1 kukus je kan...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails