~ CliCk mY HeArT ~

Thursday, August 4, 2011

~ Terketaq-ketaq naik motor~

Petang semalam sebelum koi 4.30pm en asben call katanya nak amik aku kt opis haaa kantoi curi2 kluar & ajak gi PARAM. uiikksss sronoknya...tetiba dia ckp kita naik motor tau...gulppp..risaunya. (sebelum ni aku pernah jatuh moto, guling2 atas jln mcm filem hindustan gitu)

Sejak2 motor rosak, dh bertahun x naik moto. Bulan posa ni en asben gigih baiki motor tu sbb dia tau posa2 ni w/pun dok di Putrajaya, jln tetap jem. Pagi2 kalau Aiman tu segar bugar dia akan hantar ke nursery naik moto jer. Tapi kalao Aiman macam mamai2 bangun dr tido, kena la juga bawa keta.  


Banyak juga gerai thn ni. Aku mmg tak beli banyak la, lebih kepada kuih jer.
Masa di PARAM ni, dpt call dr adk katanya nk buka posa kt rumah coz esk dia nk g Shah Alam. Siap dia requet minta belikan ayam pusing, dia yg nak blanjer..ok..ok I like..laju jer aku berbaris...Ayam pusing tu thn ni RM18 seekor, thn lepas aku tau la pula..Leh pula tgh syok shopping, hujan lebat ..terpaksa berteduh jap, dh ok sikit baru sambung shopping..mcm banyak jer kann

bukan banyak shopping, tapi banyak tawaf...tak tau nk beli apa lagi
Tu jer la yg boleh beli pon.....x per, param kan ada 26hari lagi.
Tgk jam dah koi 5.30pm, alamak terkejar pula nak masak, sib baik masak dua lauk jer.
Alang2 tu terus jer amik Aiman kt nursery, sronok dia bila duduk tengah2 (atas moto) antara aku & asben.
Tapi kan....masa gi amik Aiman dia x kenal ngan aku sbb rupa aku dah mcm ni.....







ni muka org yg terketaq-ketaq tu.
Helmet w/pon dh buruk tp banyak nostalgia tau...dulu2 masa cintan cintun aku rempit pakai helmet ni la....walaupun dh kepam, x der masalah. 
Febreeze kan ada.......

18 comments:

mamyharraz said...

kiuttnya mama aiman ;)

sy baru sekali dpt jengah psr ramadan..hmm sgt rambang mata..semua benda nak di beli..pastu mknnya tidak T__T

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

oooo..jadi minah rempit ye kamu...kakD pun lama juga lah dah tak naik moto ni...

AzMask said...

cantik lagi tu... helmet kita lagi kepam, siap calar balar bagai. he100x

-Sara- said...

ehehe..nmpk ok je lg helmet tu ;)

ZaNa aDieyZa said...

zana x pandai bawak motor.. hahahaha..

syariza09 said...

mamyharraz

kiut????hahaha dh mcm alien daa

syariza09 said...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™

skali skala kena rempit juga

syariza09 said...

AzMask

yg ni x ketaran sgt calar2 tu

syariza09 said...

-Sara-

elok di luar kepam di dalam

syariza09 said...

ZaNa aDieyZa

akk pandai tp x brani

~Siti Hajar~ said...

sy kdg2 pederas nek motor jgk tp setakat g kedai jelah, klu jauh2 xberani, ni hubby dah 2x jatuh motor trs xsentuh motor dah, org len jatuh, org len plk fobia...haha

alololo sapa tu yg pakai helmet full face, minat rempit kor...??? hehe

intan morsalin said...

syariza duk presint brape?...smlm sya pon gi gak bazar ramadhan tu..tapi tunggu dlm keta je sbb ujan lagipun anak2 ikut skali...hubby je yg gi beli mknan

syariza09 said...

~Siti Hajar~

sy pon brani dlm pjaya ni jer..takut utk guling kali ke2

syariza09 said...

intan morsalin

presint 9..ye lah, ujan2 ni nanti demam pulak budak2

~izan~ said...

akak tetap maintain cun di bwh helmet hehe..

sekali sekala merempit ok gak tu kak hehe..

Lee-Yan-Naa said...

hehehehe..da lama tak naik motor kak..saya pon ada sikit fobia sebab pernah jatuh jugak time naik motor zaman kecik2..asal naik bonggol je mesti pejam mata..:D

~~*Lady Salwa*~~ said...

setakat ni tak berkesempatan lagi nak pi pasar ramadhan...

Tu la, kalau pi pun maybe beli kuih muih je la...

**dah lama tak merempit, motor pun dah jual... sob sob sob

.::Lynn::. said...

kak az,
lynn mula2 takut coz dah lama xnaik motor.. last2 syok.. hihihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails