~ CliCk mY HeArT ~

Tuesday, August 23, 2011

Merajinkan diri main2 tepung (=__=)


 Mlm tadi main2 tepung, dh lewat masuk dapo, kul 11 lbh baru sibuk bunyi bising mixer. Nak buat awal2 dak Aiman mengaco, Abahnya x der la pulak......bknnya apa, kang tak pasal2 pula biskut tu ber"acuan" kan tapak kaki...jadilah nama biskut tu "biskut tapak kaki" ...hehehehe.....


Ni bahan-bahannya...agak2 leh teka tak ahkak ni nk buat apa??? Gatai tangan pula nk buat, padahal kuih tunjuk pon dh beli, tp sikit jer laa..nk beli banyak2, kuih skrg pong dh mahal.
Camner dh leh agak ker??????




Ni haaa
Biskut Coklat Chips...

resipi ni amik ngan mil beberapa thn lalu...dh lama x buat biskut ni, so agak kekok sikit. dah tu resipi mil pula x der sukatan tepung yg tepat, smuanya main agak2 jer...berpeluh gak aku nk agak2, yer lah bukannya pembuat biskut tegar..ilmu pong lom cukup

Biskut ni x pakai acuan, jadi biasa la ada kecik & ada besar..ada kembang ada kuncup hehehe.
Tapi yg aku nampak, lbh banyak yg terlebih kembang, mcm tuannya juga hehehehe.
Biskut ni standard la..mmg jenis kembang, b4 bakar, kecik jer...masa tengah2 bakar tu, dia kembang ngan jayanya..hihihi

Masa bakar biskut ni pon, buat aku x senang duduk...yer la biskut ni kan ringan & cpt masak. Aku letak 10minit, tp oven aku tu bkn leh caya sgt..kang x pasal2 ada plak yg terlebih garing





Awal2 siap, dh sibuk snap. Biskut ni ala2 chipsmore..rangup & penuh ngan badam & coklat chips...perrgghhhh...kalo gigit tu bunyi krup krap...
Nak rasa???? Meh raya rumah I





10 comments:

mamyharraz said...

kuih skrg mmg mahal kan..alahai tak sanggup nak beli banyak2 jenis..

sy pun ada niat nak buat kuih ni..harap2 menjadila..kalau dpt sejenis pun cukuplaa..

~Siti Hajar~ said...

rajinnyer main tepung memalam, hasilnyer sedap nmpknyer, sy order je biskut tu...hehe

-Sara- said...

rajinnya dia mengookiessss! hehe

ZaNa aDieyZa said...

thn depan akk bukak order.. leh zana beli.. hihihihi..

syariza09 said...

mamyharraz

mesti menjadi punyer...smlt berhempas pulas lah yer

syariza09 said...

~Siti Hajar~

terpaksa rajinkan diri, kuih x cukup daa :(

syariza09 said...

-Sara-

buat2 rajin jaa :)

syariza09 said...

ZaNa aDieyZa

hehehe...dlm pertimbangan

Fieza79 said...

bt seniri lg puas hati kan....blh bt byk2 mkn pun puas...

insyaallah ptg ni nak bt biskut cornflakes..!

~izan~ said...

biskut paling femes..akak,bak sebalang hehe..rajin la akak ni..tp buat sendiri dpt banyakkkk

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails