~ CliCk mY HeArT ~

Thursday, August 25, 2011

Kirim jer



Aku kan balik kg raya ke2. Jadinya kuih2 raya utk bg kt mak kena la kirim ngan adik. Takkan x kirim pulak, lagipun mak cuma tgg anak menantu bagi kuih raya. Yor la, mak pon dh malas nk buat kuih ni sorang2. Lagipun kalo anak menantu dh bagi, banyak juga la nanti.
Aku bagi 4 jenis jer, 3 beli satu jer yg buat. Cukup kot, lagi pun kan ada dua menantu lg nk bagi kuih raya...hehehe

Ni kuih tart zaman moden.
Tart epal, now dh ada mcm2 perasa kannnnnn.
Yg ni pong aku bg kt mak, coz aku x minat sgt ngan tart. Tp kalo cheese tart mmg aku sukaaa.

Kuih ni pon  Aiman dh rasmi. Dah asyik tanya jer, kuih apa tu?
Takkan maknyer x paham2 kot, lagipon mmg bli utk dimakan. Banyak pula Aiman mkn biskut ni, agaknya sbb ada coklat & kalerful tu kot. 
Aku kureng sikit ngan kuih ni coz mcm rasa tepung jer, sedap lg biskut coklat chip aku buat tu...hehehe..puji diri sendiri wehh


Malam esok rasanya nk  buat lg la, kuih chips tu. 
Sebabnyaaaaaaaa kuih tu dh separuh balang aku mkn...mana tak abis kalo buka posa & sahur dok ngadap jer, 
lagi pun kannn, dh sedap, tu yg cpt abis...wakakaka.


uols bg banyak tak kuih kat mak & mil






10 comments:

SiTi said...

jadi laa dari xde lansung kan..

* eh mcm kenal plastik tue

-Sara- said...

alah usahkn kata anaknya yg mkn..omaknya pon sebok same duk mkn smp separuh balang,haha

*tp klo biskut yg kite buat sendiri tu mmg lain mcm sket selerenye kan..duk ngadap je makan..hehe

Huda said...

aah kan elok gak kirim2 je..tp huda x de adik duduk kat perak. paling dekat pun kl..adeh..xpe, mak tunggu kepulangan anakmu ini :)

mamyharraz said...

mak dpt kiriman tu mesti gembira :)

comeyynya coklat chip awk sya oii siap kaler2 psstt agak2 lepas raya ada lg tak? nak raya rmh awk hehe

syariza09 said...

Siti

biasa la tu, org pjaya mesti kenal plastik tu..hehehe

syariza09 said...

-Sara-

kannn...kita kalo buat x kedekut bahan :)

syariza09 said...

Huda

x per, nanti mak huda tgg :)

syariza09 said...

mamyharraz

tu bkn CC, sekt tu sy bli la. meh la dtg raya ni

hyazz said...

dah bagi 2 balang...ader lagi menyusul...tapi lupa bawak daaa...ingat nak suh adik wak balik dulu...huhuhu

~Siti Hajar~ said...

sy xbg kuih tp kerepek, segala mak nenek kerepek sy borong nk bwk blk kg, kuih SIL lain uruskan...hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails