~ CliCk mY HeArT ~

Wednesday, July 20, 2011

Masak nasi ker, masak apam???

Gelabah beb....
mlm td tengah kusyuk musyuk mendeko apam gebus gebas tu, tetiba senyap sunyi jer dapur..slalunya ada gak ler bunyi2.....masa tu aku tengah kukus apam. Aku pon cek la kat dapo, rupa-rupanya gas abis...adoiii...dh ler x der xtra.


Gas abis tengah mlm2 buta ni la yg plg aku takut. Tambah2 bila ada org oder apam..Mana ada kedai juai gas buka mlm2 buta ni, dh koi 1.30pg wehhh......che asben pon dah hanyut lam bilik...


Tapi camner tah, aku jadi cool, aku tgk blk apam2 yg dh siap, org oder 100 jer, yg siap pon mmg dh lbh seratus. yg lebih2 tu cuma utk mkn2 kami anak branak jer..Nak dibuang sayang, tambah2 ngan yg aku baru deko tu, tingggg dpt idea....


haaa...ko
aku dh x peduli, nk juga kukus apam2 yg lebih tu
problemnya periuk nasi ni mmg x der loyang kukus yg free tu
so, pandai2 la aku mereka cipta


aku masukkan bekas plastik bulat sebagai pelapik & apam2 tu aku masukkan dlm loyang cinonet ni haa.
dh tu napak tak sudu2 kecik , tu sbg pemberat, kalo x letak asyik nari dangdut jer loyang ni.
ni jer yg leh sumbat...6 ketoi jerr.
berjanggut gak ler tgg, yor la 6 ketoi  jer yg leh masuk pon.
Masak gak ler tp x ler sekembang lam pengukus kat api tuuu



Malam tadi berjegil bj mata, deko apam ni laa
saja2 gatai tangan, member ai tag lam fb suruh buat ladybird
tp yg jadinya....ermmmm
uols bagi la nama sendiri

kumbang jantan & betina tgg giliran masuk lam periuk

bila dh kembang semangkuk, x tau la jantan ke betinanya.....
x reti haiiiiihhhhh



kalo uols darurat cam aku leh la wat camni.......Saper yg oder apam tu jgn risau yer, i lom pernah jual lg apam2 yg masuk lam periuk nasi ni. 



16 comments:

MRS. K said...

kreatip.kreatip. bini sapa la ni?? hiks

Pn. Zana said...

hehe. darurat ye. bape rm tuk bape biji ni. mau oder rasa

ainnoraini said...

mmg bijak..bijak...
ingatkan ape la tadi...

syariza09 said...

mrs k

mak sapa la nii

syariza09 said...

Pn. Zana

murah2 jaa..$13-50bj

syariza09 said...

ainnoraini

idea mlm2 buta

~~*Lady Salwa*~~ said...

ni la namanya kreatif... hehe

Ada jugak tu rupa ladybird ha... comel jek... hehe

-Sara- said...

ehehe..pe pon comel2 jee apam2 awk nii..ehh opss! maksud sara,apam yg awk masak! hikkkk :P

Che Mid said...

Survival!! Anta masuk utan pun boleh idup!!

hyazz said...

rajin nye akak ni..hehehe...adik ni malas banyak la...

syariza09 said...

lady salwa

ada rupa gak ekkk

~izan~ said...

akak..sgt2 kreatif.dah la cantik plak tu,siap deco2.izan nk dot2 pun mujur hehe...

syariza09 said...

-Sara-

apam saya??? opppsss..mmg comel pong...ahakkkss

syariza09 said...

Che Mid

x moh masuk utan, nanti dok kwn ngan org utan jaa =)

syariza09 said...

hyazz

bulan rajin =)

syariza09 said...

~izan~

saja suka2

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails