~ CliCk mY HeArT ~

Thursday, May 19, 2011

Sekotak utk kami yg jauh di mata

Kotak ni jauh datangnya..........nun Perlis di sana. Bersusah payah bapa bawa kotak ni naik bas, bukan ringan tau tp beratnya berkilo2. Kebetulan bapa ada meeting kat KL, jadi ni ingatan dr mak & bapa kpd kami anak  cucu. Nak tunggu anak cucu balik, hurrmmmm x sampai2 gak...sob sob....sadis aku dengar ayat camtu. Ada dua kotak, satu utk aku & satu lagi utk my bro


mak siap tulis atas kotak Buka Ahad 8hb
Masa sampai KL, kotak ni lom boleh buka la...aisey..lmbt lg la
Kalo aku buka juga, agak2 meletup tak???
hehehe....aku x moh derhaka, ikut jer arahan.


hahaha.......hari yg ditunggu dh tiba, hati x sabar.
Berbalut lagi, sebab apa berbalut, sebab mau peram laaa.
Peram apa?
Peram buah ni lerrr

Mempelam Harum Manis

Buah ni cuma ada di Perlis jer, korang jgn cuba2 nak cari kat tempat lain pula yerr.
Ada orang yg cuba2 tanam buah ni kat luar negeri Perlis, tapi smuanya tak menjadi..
Buah ni berdaulat kot...hehehe...

Sekarang ni mmg musim buah ni. Bapa kata kat kampung kami, buah ni banyak kena curi sbb kawasan tu mmg x dak org duduk. Dorang curi bkn utk makan, tapi utk jual...
Mmg dorang ni makan rezeki tak halal...grrrr
Aku suka kalau makan buah ni ngan pulut & santan, mmg marbeles.
Tapi kalo buat kat sini pon, mesti aku sorang yg dok pulon, en asben bukannya reti mkn camtu.

Buah ni mmg manis & bau wangi...
huhu masih lagi trasa kesedapannya

berebut makan ngan Aiman, dia semulot aku dua mulot.....muahhhhaahhhh


uols jgn minta2 kt aku hokey sbb smua buah tu dh masuk lam pewot, sajer jer buat uols terliur....hehehehe

26 comments:

MRS. K said...

ceh sungguh.. dah abis baru nak tayang.. takut orang opis abiskan la tuuuuuuuuu

Miss b said...

pehhhhhhhh

kuningnyaaa

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

oh...tersgt la noty....sbbnya tayang2 buah pelam harumanis...

lepa faham ka mempelam tu apa?heheheh..kan ka kat KL panggil buah ni buah mangga....hohohoho...

mamyharraz said...

patutlah ada tarikh soh bukak =P

mmg terliur *lap air liur* :'(

-Sara- said...

awk! jahatnya! tunjuk gambar pelam kuning cntik cmtu! sedapnya..... :((

syariza09 said...

MRS. K

x cukup utk pewot geng opis...hehehe

syariza09 said...

Miss b

manis tuuuuuu

syariza09 said...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™

hehe
kalau tgk pic pon depa x paham lg, x tau la nk kata apa dah :D

syariza09 said...

mamyharraz

oppsss...mammy dh meleleh larr

hyazz said...

lorrr..baru nak mintak...dah abis ker???hahaha

syariza09 said...

-Sara-


huhuhu......minta ampunnnn!!!

~izan~ said...

sedap tu kak..bertuah btol akak sbb mak akak dpt kirimkan buah2 yg punya la meleleh air liur tgk huhu...

~Siti Hajar~ said...

sy dah sllu mkn pelam harum manis ni, skrg musim yer, harus terjah ke perlis utk merembat pema nih...hehe

*jahat tau bt kami terliur...huhu

Rinna said...

Hmm..sedapnyaa tgk mempelam harum manis..tuh.. adess.. terliur ler plak.. :)

Yan said...

sedapnya.. nak sikit..

ieda said...

tertelan air liuq nie pagi2 tgk mempelam masak nie .. ermm sedapnya dikk :)

Mama Gee said...

untungnyaaaa jadi anak omak ni....br nk minta..huhu

Ayen... said...

huhuhu....baru je ingat nak mintak barang sebijik dua.

syariza09 said...

~izan~

nk wat camner, anak2 dok jauh

syariza09 said...

~Siti Hajar~

wajib rembat nie

syariza09 said...

Rinna

ooppsss...saba..saba

syariza09 said...

hyazz

x sempat laa

syariza09 said...

Yan

dh abis kak..huhu

syariza09 said...

ieda


tahan...tahann

syariza09 said...

Mama Gee

mak igt kan anak...huhu

syariza09 said...

Ayen...

lorrr...da tlambat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails