~ CliCk mY HeArT ~

Thursday, May 26, 2011

Perut lapar, tp nafsu nk mkn x der

Adoiiiiii...lapar wehhh. Bangun tido td, baru jer bercita2 nk turun ke cafe.
Tapi memandangkan mulut ku masih sakit, trus ilang napsu nk makan...huhuhu....sangat2 sadis!
Ulser mulut @ ada yg panggil mata ikan, dh lama menetap lam molot ni. Ni smua gara2 gg bongsu laa, dh wat hal senget ke dinding pp la pulokkk...mencikkk. 

Ari tu yg aku cabut tu gg bongsu sblh kiri..ni kanan pulok wat prangai. Biasanya aku guna bonjela tp lmbt pulok baiknya. Aku pon google la kot2 ada petua nk kasi ilang cpt menda ni & dh jumpa pon.

thanks pd  owner blog ini. aku just C & P jerr

uols yg tengah sakit mcm ai pon leh try ok

Cubit sekeping asam keping/ asam gelugor, sebesar jari kelingking (jari tangan yer bkn kaki pulak), tekapkan di tempat ulser tersebut. Biarkan sekejap dalam 2-3 minit. Memang akan rasa pedih tetapi selepas kesakitan selama 3 minit  bahagian ulser tersebut akan terus baik. Cubalah , Insya Allah berkesan.

Panduan:
ini jari kelinking yer 


ni asam keping
dh org suruh guna asam kpg, jgn ko pandai2 nk guna asam jawa pulokk

balik  ni aku nk try...yg pasti air mata akan meleleh2...mesti sangat2 pedih kannnn

4 comments:

.::Lynn::. said...

auw.... gerenti pedih...
minum banyak air

Unknown said...

Memang seksa la kalau ada ulser dalam mulut...

sama la, sal pun selalunya guna bonjela je...

semoga cepat sembuh ye...

Nampaknya ke pi buang la kot gigi tu eh...

syariza09 said...

.::Lynn::.

kuatkan hati..huhu

syariza09 said...

~~*Lady Salwa*~~

Agaknya lerr..kena buang juga gg tu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails