~ CliCk mY HeArT ~

Monday, May 23, 2011

Langsir raya elek, jadi kena la "rajin"

WuuuuuuWuuuu....malu mau citer, tp nk citer gak.
Thn ni jgn nak berangan langsir baru yer, bajet elek.
Ada aku kisah? Tak.....sikit habuk pon tak kisah, sebab bagi aku smua tu x penting.
Bukannya aku buat open house stp thn pong, x der org yg nk tgk langsir aku kan kan kan.
Tapi bila dh x der langsir baru tu, takkan la ko x reti2 nk basuh & tukar ganti wehhh.

Aku pon sbenarnya dh lama nk basuh langsir ni, tp asyik tertangguh jer.
Ye lahhh ...basuh langsir ni bukan mcm basuh baju. Ko kumpul2 trus masul lam mesin, no no no.
Nak basuh langsir kan banyak cekadaknya, tu yg asyik tertangguh jer.
Tau tak sbb musabab utama aku basuh curtain ni..

Masa mil dtg rumah ari tu, ada ler dia tanya sama ada aku ni ada beli langsir raya ke thn ni..
Selamba badaknya aku pon jawab ler...x beli pong ma, pakai yg mana ada jerr.

Bila dia balik tu, baru aku terpikir lak maksud tersirat mil. langsir aku kan dua lapis, ada depan & blakang. Agaknya dia tgk langsir blkg tu dh kelabu asap kot, yer la asalnya kaler putih. Makkkk aaaaiiii....masa tu la aku rasa malu sangat2...kan dah kena tegur.....huhu... ahkak malusssss

Jadinya bila dah sedar diri tu, dan dan aku trus p basuh langsir yg dh bertukar kaler tu....sedar diri wehhh

dh lama x basuh wehhh
langsir ni juga la nk pakai raya pon, nak gantung kejap jer tp nk membasuhnya. alahaiiii amik masa woooo....2-3x pikir, nk basuh ke idak
nampak tu assisstant aku tgh panjat nk nolong juga

ok...dh sedar diri, dh ganti langsir lain
langsir ni pon mak yg jahit
langsir lama hokey
now, kalo nk langsir baru sila hantar kat kedai yer
omaknya dh x terang mata

Langsir merah tu dlm blk punyer, dh nk letak kat hall, automatik la langsir blk pon kena berganti.
langsir ni pon recycle langsir mak, kalo blk kg mesti tanya mak " x der ker langsir yg dah x guna"
hihihi....bertuah punya anak, smuanya ko nk kebas...
abaikan jer muka Aiman yg kabur2 tu, omaknya sibuk nak bergamba, dia pula sibuk melompat


Ahad lepas, mil dtg rumah & langsir dahpun berganti, tak der la menantunya malussss lagi


~ sekian, kisah langsir yg berhabuk ~




10 comments:

mamyharraz said...

ohh *akak terasa* =P

hihi..mamy pong dah bertahun tak tuko langsir..baba oustation,dah balik..dn outstation semula dan dah nak balik masih tak insaf mau tuko haha..

kalau rendam mau air tukar kaler hitam =P

Aleyn said...

I pun dah 2 tahun x ganti langsir ni....so tahun ni kenala budget utk langsir...huhuh....

Lee-Yan-Naa said...

mencabar tu kak mau basuh langsir..saya tengok pon da penat..belum buat lagi hehe

sW33tdARLiNG said...

hahahah sama arr... kalau ada langsir cantik2 jer mesti dari mak.. sendiri punya tak reti nak tempah...

-Sara- said...

ala kire okla tuu berganti gak..sara nye kat 2 thn dh xberganti..haha!

syariza09 said...

mamyharraz

x per, nanti suruh baba jer yg basuh

syariza09 said...

Aleyn

ada bajet ok la tu

syariza09 said...

Lee-Yan-Naa

mmg pong...berat tuuu

syariza09 said...

sW33tdARLiNG

mak punyer mesti terbaikkk

syariza09 said...

-Sara-

huhu...tp nk gak langsir baru

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails