~ CliCk mY HeArT ~

Friday, February 11, 2011

Semalam yg panjang

Morning uols, semalam bercuti. ooopppss bukan bercuti, tp EL.
Tetiba pula Aiman demam mlm tu...
Elok la aku dok rumah, boleh la stabilkan balik kepala aku yg ting tong ni, pening x cukup tido.
Jadi, siangnya bila Aiman tido, aku pon amik kesempatan utk tido, badan aku pon mau rehat juga maaa. 
Biasa la budak2 bila demam, kejap ok kejap tak ok. Bila ok, bola disepak2nya, bila tak ok mula la banyak songeh, smua serba tak kena. Mlm tadi naik pula mcm gatal2 kat badan Aiman, mcm ruam pula.


 Lagi la dia tak senang diri, asyik menggaru jer. Aku pon tolong garu juga. Yg aku prasan, perut, tapak tangan, pinggang ada  ruam ni. Bila dh mcm ni mula risau, mlm tadi dia pon tak leh tido, asyik suruh garu2 jer. Aku lak cuma letakkan bedak ruam, bedak dettol, vicks kat badan bagi kurangkan gatal tu. Pagi ni aku tgk kat tapak kaki, ruam tu dah ada. Jangan dapat penyakil HFMD sudaa laa.

Petang ni baru nak gi klinik sbb tgk dia sedap jer tido td, biar la dia tido dulu, cover yg mlm td tu laa. Ari ni en asben pula giliran cuti, baru adil kannnn




10 comments:

hyazz said...

cian nyer aiman... mak nyer jgn lupa taruk ubat..yer

Fieza79 said...

ramai nya org mc dan EL ari ni...sebab anak tercinta harus la kan...moga cpt la sembuhnya ok...

mamyharraz said...

siannya aiman..moga cepat sembuh

kalau budak tak sihat mmg meragam kan..sabar je lah..

syariza09 said...

hyazz


kalo bab ubat ni x de masalah, lgpun dia laju jer kalo disuap

syariza09 said...

Fieza79

thanks...simpan cuti pun anak juga hehehe

syariza09 said...

mamyharraz

anak meragam x per, leh layan lg. jgn apak yg meragam lak, tu susah sikit mau layan :P

✿ etiey ✿ said...

siannya. kalao betul ruam, boleh sapukan travacot. memang mujarab. 18.90 di farmasi..

Aleyn said...

Eh yer lah...jangan biar lama2....takut merebak 1 badan....

Salam kenal

-Sara- said...

ciannya aiman, hop cpt sembuhye..

Yan said...

Siannya.. mmg kena usap je lah..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails