~ CliCk mY HeArT ~

Thursday, February 17, 2011

Panas di luar, sejuk di dalam

Masa cuti Maulidur Rasul ari tu merajinkan diri buat desert.
Al maklumlah, cuaca kat luar kan panas, so untuk sejukkan tekak ni , 
toooiiiinnnkkk idea pun dtg.
Aku wat ni





Sagu (sikit jer buat sbb nk makannya aku & Aiman jer, abahnya x suka mkn ni)
Kebetulan smua bahan ada, laju jer buat
Aku tak pakai santan sbb xde, aku gantikan ngan susu cair, tambah sikit ngan air




nak sejuk lagi, aku tambahkan ais
mmg best.....sejuk ditekak


aku pakai gula ni, gula 
sbenarnya gula ni adik aku kirim kawan dia beli di Sarawak
gula ni utk buat air Teh C
pakai utk sagu ni pon sedap gak, sama jer ngan gula merah @ gula kabung

balik ni nak makan lagi la, tinggal 2 bekas je lagi
Aiman cukup suka sbb dapat hirup kuah yg lemak2 manis

~  lega bila blog kembali normal  ~

14 comments:

[-suziey-] said...

ouh suka suka suka..sagu ni sejuk di dlm yek..

hyazz said...

best nyer...tuang siap siap lam bekas kecik ...senangnyer

syariza09 said...

[-suziey-]

hehe...sejuk dlm tekak

syariza09 said...

hyazz

senang sikit, tuang setakat yg nk mkn jer

mamyharraz said...

sago gula melaka kan? uihhh buat mamy terliur nihhh mknan kesukaan ni tauu :D

nak jd jiran boley?

~izan~ said...

akak...nak rasa puding sagu akak...kalau buat sendiri tak sama dgn org buat huhu...

-Sara- said...

sara penah wat gak sagu cmni, tp pakai gula kabong n susu cair cm kurang gemar lak, klo pki gula merah kampung tu mmg btol sedaplah *orang ganu panggil 'nisang'..hehe
kena santan gak kot baru sedap.. tekak lain2 kan..hehe

✿etiey erywan✿ said...

hmm cams edap jer. wah gigih rajin mak!

syariza09 said...

mamyharraz

betul la tu..meh la kita berjiran, leh tuka2 menu...hehe

syariza09 said...

~izan~

izan buat lg best...akk buat cincai2 jaa

syariza09 said...

-Sara-


ooo mcm tu ka...mmg la kalo santan lg la trasa sedap, problemnya kt cni kalo nk beli santan kena g pasar, tu yg maless sgt, pakai yg mana ada je

syariza09 said...

✿etiey erywan✿

gigih sbb tekak trasa nk yg sejuk2 jer...:D

ieda said...

ishhhhhhhhhh sedapnyaaa ..
terasa sejuk didalam dikk huhuhu
dah baik demam nie .. kirim sini sikit .. boleh lahhh :)
pandai adik buat :))

syariza09 said...

ieda

yg senang2 boleh la buat..hehehe, yg susah2 tu kena amik kursus dulu
nanti saya buat yg lain utk akk yer :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails