~ CliCk mY HeArT ~

Tuesday, January 4, 2011

Tukar sendiri lebih jimat :))

"Rapat....rapat....rapat lagi, jgn segan jangan malu"
"Meh tengok sini"
Ari ni nak ajar resipi baru
eh..eh bukan resipi, 
Tapi tips & teknik untuk jimat

Kebetulan bateri jam murah aku kong la pulak...sudaaa mati aku pakai jam murah sajokk
So, untuk idopkan balik jam murah tu, dapatlah nak demo kat uols cara berjimat utk org spt aku yg mementingkan bajet....hehehe

Tapi amaran yaa, cara jimat ni hanya untuk jam yang murah2 jer, kalo yg mahal2 tu jgn la wat sendiri, baik antar kedai, bkn per, takut tak serasi lak

Bagi jam yang dah abis bateri

Bahan-bahannya adalah:
Sebiji bateri (ikut saiz jam anda)
Pisau (senang nak cungkil )


Jom tgk aku tunjuk demo sikit

bateri - ikut saiz jam yer
aku beli kat Mydin jer, murah & jimat

kan dah cakap, murah jer RM1.90 -ada  10 bateri

Jam murah yg perlu operate
Murah2 pun ada diamond....kikiki

Cungkil montot jam dengan pisau

nampak segala isi pewot jam, uols kenal ke yg mana satu bateri jam,
jgn salah amik yang lain pula

tukarkan bateri lama kepada bateri baru dengan jari anda yg comel tu ^_^
bateri lama sila telan buang

tadaaa....jam ku dah idop semula
Jimat wehh



kalo tukar bateri kat kedai, konpem kena RM8

8 comments:

MrS. F!zA said...

jimat tuuu.. benda blh wat sdri..beli bateri jela kan..hehe

~~*Lady Salwa*~~ said...

memang betul2 jimat...

baru je tukar bateri jam kat alamanda ritu... habis rm15... huhuhu...

~Siti Hajar~ said...

Wah! ini dah bagus...jimat2, mudah pun mudah..

klu p kedai mau RM8-RM10 melayang tu..hehe

syariza09 said...

mrs. f!za

yapp...beli bateri jam jer, jgn beli bateri torch light lak :)

syariza09 said...

~~*Lady Salwa*~~

mahalnya...pasni wat sendiri lah yer

syariza09 said...

~Siti Hajar~

aarr...rugi tu nk bg kt kedai RM8-10, baik buat sendiri kannn

Ogy said...

nak sebijik...huhhuhu leh masuk kt semua jam ke??

syariza09 said...

ogy

mai la amik. kalo jam besar, bateri pn kena besar gak

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails