~ CliCk mY HeArT ~

Friday, January 14, 2011

Budak 8thn dah pandai masak

Aku rasa masa aku umo ni, bknnya pandai masak tapi main masak2 kt pondok ada laaa.
Ni haaa...nak crita, mlm tadi disebabkn ahli rumah yg lain dh tido mcm la ramai ada la sikit masa utk aku berdendang sayang dpn tv..
Tup tup buka pula channel kesayangan astro 711...mula2 layan Greys Anatomy, pastu ada lak crita nie

aku rasa aku tgk siaran ulangan jer, sbb masa tu dh kul 12 lbh. 
Jadual betul program ni aku tak tau. standard arr aku tgk siran ulangan..hehe

Mmg terkezut gilerr coz yg masak2 tu smuanya budak2 kecik wehhhh
Budak2 yg masuk bertanding masak ni, yg paling muda adalah umo 8thn - 12thn.
Malu aiii.....budak kecik ni pon dah pandai masak2. 
Bukan resipi cikai2 tau, smuanya debommm.
Aku yg dah tua bangka ni pon nk masak kadang2 tu masih pakai buku resipi. 

Mmg aku tabik spring arr kat budak2 ni, pandai wat segala jenis masakan kek, tart, 7 serba serbi pandai la. 
dah tu pandai pula nak main api, oven, pisau, & kretip lak tu
Naper la aku tak sepandai budak2 nie......
Budak2 ni kecik2 lagi dah bercita2 nk buka restoran yg pemes emes..mmg dasyat la dorang nie.
Aku puji2 dorang ni, bukannya ada apa2 pun, bukan sedara mara pon
Jom layan picas

kredit to pak google


ni la budak plg muda - 8thn 
comel sangat

budak lelaki pon tau masak...huhu


get ready nk amik bahan2 masak


budak2 yg masak ni wehhh


pengadil tetap
mmg sempoi. pandai dorang amik hati budak2. 
Mcm mlm td ada budak ni tersalah masukkan acuan kek plastik dlm oven...abis lembek..
kesian sangat, budak tu pon dh give up
Pandai si botak tu pujuk budak tu & tunjuk cara yg betul nk kluarkn kek dr acuan yg lembek tu
kalo aku pon, mau nanes berdarah dah tu


ada saper2 tau  crita ni ditayangkan waktu bila sbenarnya??

10 comments:

ainnoraini said...

kak ain dulu2 dah sekolah menengah baru pandai sikit2 kot masak ni..

bile dah kahwin baru la pandai tahap kelas tertinggi..hehehe...

syariza09 said...

la ni kak ain dh tahap master lah yer

mummy_ayu said...

ayu pun tgk malam tadi...tapi pun tak tau time yg betul..
terror kan bebudak tu masak,
kalu anak kita nie..dah jerit2 dah..takut kena pisau la..

mamyharraz said...

alamak *malunya* mamy dah tua begini masih tak reti memasak =P

syariza09 said...

mummy_ayu

ye laa, kalo kita mmg x baginya budak2 ni guna dapo...risau kang jd lain lak

syariza09 said...

mamyharraz

mammy malu, I lg malu tau....huhu

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

wow kagumnya...

wan nurul hezrina abd halim said...

bila baca entry nie tersenyum jap dok berangan alangkah indahnya kalau dapat anak yang pandai masak dr mak dier.

kan selalu org kata masakan ibu mmg sedap tapi kan bgus kalau tukr masakan anak paling sedap.huhu

paling suka kalau maira jd chef.huhu

-Sara- said...

awk, sara pn suke tgk cite nih! best knn..peghh mmg dsyt kn bdk2 tu masak sume mmg nmpk terer n sdap! :D

Ain Atika said...

sedapnya...saya pon x pandai masak macam tu...hihihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails