~ CliCk mY HeArT ~

Tuesday, December 28, 2010

Tak suka la bau hospital


Lambatnya buat n3 utk ari ni. Sebab musababnya, aku lambat masuk opis.
Kul 7am tadi mak call katakan abg sulungku masuk sepital kul 4am. 
Dia ngecat bilik anak dia, pastu masa nk turun tangga tu, terjatuh & tulang siku terkeluar drp joint.
So, pagi td aku pun bergegas la ke sepital, dekat jer ngan rumah. 
Dia dah pun masuk ward & siku dia dah pun berbalut. Sib baik la yg kena tu, tangan kiri.
Aku temankan wife dia, bantu apa2 yg patut. Temankan dia pegi cafe cari bekpes & barang-barang. Ye lah, dah somi masuk sepital, para istri panik la sikit kan. Smua nak kena urus sendiri. Anak2 dia 3 orang, adik kak ipar yg jaga. Sib baik la budak2 tu tengah cuti skolah.

Bila gi sepital nie, bau-bauan ni la yg aku tak tahan. 


Bukannya bau mat bangla yg kerja tu, tp sesak idong ngan bau ubat2. Kalau bau tu kuat sangat, mau pening kepala nie.


Duk dak duk dak kul 10am baru masuk opis. baru jer goyang2 kaki, masuk meeting kelab jap.
Abis meeting & dah isi pewot yg keroncong nie, baru la leh ngadap blog.

Mlm ni mak bapa akan dtg semula ke KL. Rasanya baru jer 2 minggu lepas dorang blk ke Perlis. Ni dah jadi mcm ni, mesti la nk dtg semula. Kalo ikutkan aku, tak yah datang pun tak per sbb x serius sangat. Tapi biasalah, mak bapa kan prihatin, kalo jd sesuatu kat anak, mesti nak dtg tgk sendiri....kepuasan hati.

ptg ni pegi sepital lg

10 comments:

Yan said...

Akak pun tak suka.Melekat kat baju. Tapi kalau p spital private tak lah pulak..

mamyharraz said...

mak ayah memang begituu..dpt khabar tak menyenangkan lajuuu je sampai..

MrS. F!zA said...

kna pakai face mask la cmtu..hehehe..

syariza09 said...

Yan

kalau private pun bau, ramai ler VIP yg komplen bertubi2 =)

syariza09 said...

mamyharraz

naper la ank2 tak mcm tu yer...nk blk kg pun, 2 -3 kali pikir (mengata utk diri sendiri)

syariza09 said...

MrS. F!zA

uiii...x sanggup mak! sesak napas lg ada ler

Roket Kertaz said...

roket x ske p hospital... ngeri..!! haha

-Sara- said...

haah samelah sara pn klo g spital mesti rse nk termuntah esp klo g kt ward yg accident sume tu, eii mmg sara xbleh lame2 nti rse cm nk pitam..haha..nmpk sgt xbleh jdik nurse kn? :P

syariza09 said...

roket kertaz

kalau sakit kena la gi jugakan.....takkan nk jumpa bomoh :D

syariza09 said...

-Sara-

hihihi...sib baik la x jd nurse, kalo tak, mesti kecoh satu sepital

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails