~ CliCk mY HeArT ~

Tuesday, December 28, 2010

Seketoi 5 kupang jaa

Apa yg 5 kupangnya???
Yang ni laa


Aku pon tak tau org panggil apa menda ni
Mee Wantan kot. 

Ari tu masa gi rumah mil, ternampak benda ni ada lam balang. Pelik pula aku nengok.
Terus bertanyakan mil apakah bendanya. Benda ni dia beli kat pasar Chow Kit. 
Satu bulat tu 5 kupang (50sen) . Seketoi tu leh mkn utk 2 org...
Tapi kalo aku tak cukup kot.....hehehe...lbh baik masak lbh, kang berebut pula ngan en asben. 

Cara nak masak sama jer ngan kita masak makaroni atau yg sekapalnya dengannya. Rebus dulu, pastu baru la nak wat cara goreng @ sup. terpulang pada selera masing2.
Ari tu ada wat sup kat Aiman....huiihhh....berdesup2 dia mkn, siap tambah lg tu.

Rebus dulu yer, sekejap je


Mlm td goreng utk bekalan ke opis
Sepatutnya makan masa bekpes tp tak sempat, mkn utk lunch jer

Rasanya mcm ala2 maggi goreng, tp yg ni lebih lembut & sedap.
Elok juga simpan kt rumah, kalo ada tetamu dtg mengejut, x der la asyik nk masak bihun jer. Ganti jer ngan ni



nak oder ngan mil suruh beli kan lagilah...nak wat stok

9 comments:

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

dah la tngh lapo ni....cheq p tunjuk gambar ni plak..dan2 teliuq ni...yummy2...

Yan said...

Rajinnya masak pepagi lah tu ye kalau buat breakfast ke opis.

mamyharraz said...

kat cokit ya..okeh take noted! nak p carik haha

bab mknan memang cepat terpengaruh =P

syariza09 said...

ladyzul

tu la dok jauh sangat, kalau dak leh gak suap nie :P

syariza09 said...

Yan

kak, tak ler. sy masak mlm2 jer. pastu kalo lbh leh bw ke opis

syariza09 said...

mamyharraz

cpt beli yer sblm kedai tu tutup...heheh

-Sara- said...

wow! cm sedap besh je.. kedai2 biase ade x mi ni?

syariza09 said...

-Sara-

mmg sedap. kalo kt kedai biasa slalu jumpa mee siput jer, yg ni lom pernah jumpa lg

Husna said...

waahh nk jugakkk dulu wakttu kt fnm igt kak azmah bwk roti telorr simple tp sedappp..urmmmmm

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails