~ CliCk mY HeArT ~

Monday, December 13, 2010

Rumah tengah Bendang

Sapa tau makna bendang???
Tak tau ker
Cer tgk ni


sebelah kiri yg kaler ijau tu la bendang
Org utara panggil bendang @ kat sini panggil sawah. 

Yg ramai2 tu rombongan cik Kiak bawa pengantin.
Sabtu lepas kami 2 keluarga ke Langkap, Perak.
Pakcik asben kembali ke alam berumah tangga utk kali kedua.
Dah lama dia ber'dud'. Anak pun dh besar, kiranya dah sampai seru laa.
Makcik baru aku pun kiranya dpt asben utk kali ke2 laa.
Pakcik aku dah 56thn, makcik pula 35thn. Camner tu?
Dah jodoh....^_^

punya la aku ngelak nak bawa hantaran buah nie.
Bukannya tak sudi nk bawa, tapi berat U.
lastly, kena gak bawa, maklong yg suruh...huhuhu
Aku, mil & ipar wajib bergambar ye, bukti bawa hantaran.

ingatkan x der la majlis sanding2 ni, rupa2nya ada U.
terkejut I. Pakcik aku dah mcm bosan..ye lah, dah kena posing mcm2 pula utk amik gambar.
Aku yg tgk ni rasa nak tergelak pula
Gelak sbb apa? biarlah rahsia ^_^
Malamnya ada acara potong2 kek pula, alahai....


6 comments:

-Sara- said...

woww! gelak2 yee.. haaa..gelak ape tuuuu? :P

mamyharraz said...

wahh sawah terbentang buat fotoshot pengantin besttt tuu

AzMask said...

mengimpikan utk tidor kat rumah tgh bendang.. tahun 2003 dulu pernah g rumah kawan kat alor star. Bendang kat belakang rumah dia. seronok main lari2... walaupun masa tu masing2 dah gelap mak pak orang. hehehe

syariza09 said...

-Sara-

nk tergelak tgk pengantin veteran bersanding..hehe

syariza09 said...

mamyharraz

mmg cantik pon, tp waktu ni padi dh dituai

syariza09 said...

AzMask

hehe...skali skala jd mak dara apa salahnya...main lari2, lompat2

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails