~ CliCk mY HeArT ~

Thursday, November 11, 2010

Lipat plastik ala samosa

Korang lipat palstik yg dpt masa beli2 brg tu camner rupanya. 
Dolu2 aku lipat cenggini jer. 

Takpun kalau dh malas sgt, aku renyuk2 masuk dlm plastik lain mmg dasar pemalas hehehe

Tapi skrg ni aku lipat cara lain pula. Pesen ni adk ipar (wife adk lelaki) yg ajar. Aku tgk comel2 jer dia wat. Aku pun tiru daa

Saper nak lipat plastik ala2 samosa jom ikut step ni.
 saper yg dh tau tu, abaikan jer la


Mula2 lipat panjang mcm ni

Pastu

1--Buat bentuk segi3

2--Lipatkan segi3 tu sampai ke hujung

3--Bila dh hujung, lipatkan lebihan yg berjuntai tu masukkan ke dalam, kasi sembunyi utk lbh kemas & elakkan dr terburai

4---kan dah cakap, plastik mcm bentuk samosa ^__^

5--Kalau nak tahu saiz, tgk jer kecik besar samosa
kalau samosa tu gemok=maknanya tu plastik besar
kalau samosa tu kurus= maknanya tu plastik kecik


dah siap, aku kumpul dlm kotak sajer nk sembunyikan drp @im@n




*******************************
poyo jer aku ajar cara lipat plastik kan...


9 comments:

MRS. K said...

geng rupanya kite ni suka simpan plastik.. hahahha.. abis satu opis ku mintak plastik buat buang sampah... kakakkaa

mamyharraz said...

tak poyo..hehe tp rajin nauuuu

ok bagus idea tu kalau samosa gemuk kecik dpt tau saiz plastik tu kan ;)

-Sara- said...

oo..cmtu rupenyee..bgos2! sara penah tgk kwn lipat plastik cmtu, xpenah try plak :D

**kt umh sara renyuk2 msukkn lam plastik besar cmtu jek!haha

ainnoraini said...

menarik ni...
boleh la kak ain tiru...kemas sikitkan tak ler main sumbat jer kat dlm laci kat umah tu...

syariza09 said...

MRS. K

kalo yg elok tu, simpan la jg. Kalo yg dh blobang baik buang jer, nanti cik li*** suka lak berumah tangga

syariza09 said...

mamyharraz

rajin bila x dikacau ngan si kecik :D

syariza09 said...

-Sara-

bila kena penyakit "M" wat juga camtu...hehe

syariza09 said...

ainnoraini

mmg kemas, x der terburai2

ann @ hatiberbunga said...

rajin nya lipat2 gitu..
klau ann, harus ku longgok je kedalam plastik besar bawah almari.
cuma plastik2 yg tebal & agak2 mahal je ann lipat leklok simpan dlm almari. :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails