~ CliCk mY HeArT ~

Monday, September 6, 2010

Projek slps Subuh

Ari Sabtu ari tu aku aku ke Kg Baru (rumah mil). Minggu ni je la aku nak berjumpa & salam2 raya sbb ari Rabu aku dh nk bertolak blk ke Perlis. 
Ada satu lagu hajat aku belum tercapai. Hajatnya nak bagi popia nestum kt mil. B4 ni asyik tertangguh jer nak buat. Jadinya lepas sahur terus je buat projek ni. Edisi menggulung , menggunting, menggoreng. Sib baik buat ni senang. Cuma yg malasnya bila dok lama2 mengulung popiah, pinggang pon sakit maaa. wahai pinggang  tlg bertahan yer...banyak lg projek lepas ni.

baru selesai gunting


selesai goreng

serbuk nestum

popiah yg dah bersalut

Saper2 yg ada masa lgi tu leh la buat ni. Sedap. My mil pon minta resipi kat I. Bangga tau ...hehe


Popiah Nestum

Kulit Popiah
Campur tepung & air sedikit (dijadikan gam utk lekatkn kulit popiah masa gulung)

Blender
Nestum/ Gula / garam/ susu tepung

Bila dah selesai goreng popiah, sejukkan dulu. Pastu baru gaul dlm serbuk yg diblander

Selamat mencuba

12 comments:

MRS. K said...

resepi cam tak complete jer...

pakai susu tepung ape?
nestum banyak mana?
gula bape cawan?
garam bape sudu?

hehehehe.. nak buat ni!

Ogy said...

guna susu tepung aiman ke? hik3

syariza09 said...

MRS. K
tukang masak pro mmg mcm ni. tak main arr timbang2. pakai agak2 jer hehe
Semua menda tu letak jer ikut suka ati. Buat sebanyak mana yg kita nak. Yg penting nestum lebih
susu & gula sikit jer. Kalo x manis, tambah ler lg.
Garam tu secubit jer

Kalo x paham lg, google jer

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

wahhhhhhhhh senang jer popia nieh ;-)

syariza09 said...

Ogy

Pandai pon. Pakai jer susu Aiman. Janji susu tepung kann

syariza09 said...

yap...cuba la buat. budak2 mmg suka sgt ni

~~*Lady Salwa*~~ said...

resepi mudah ni... tu la, cuma rajin or malas je la... hehe

syariza09 said...

Tu la. cuma R & M jer yg tentukan

mrs_yus said...

senang jee buat..rse nk buat tp cm xsempatttt jeee..hehe

syariza09 said...

mrs_yus
Kalau x sempat, main tunjuk2 jer..lg senang :)

~Siti Hajar~ said...

simple je nak buat kan? sy nak try la..hehe...ala klu xjd bt mkn sndiri jelah..

syariza09 said...

~Siti Hajar~
buat la. mesti jd nyer. mesti anak2 rebut tau

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails