~ CliCk mY HeArT ~

Thursday, September 2, 2010

Dah cukup

Ari-ari orang crita pasal persiapan raya, termasuklah aku. 
Rasanya brg2 keperluan Aiman dah cukup kot. Smuanya dah lengkap.
Bak kata adik aku " ewah...thn ni Aiman bukan main  lagi, pakai baju melayu ngan songkok".

Thn lepas baju raya Aiman kaler hijau, pakaipon kejap jer. Baju tu mmg muat lagi kalo nak pakai utk thn ni sbb aku mmg suka beli besar2, leh la pakai banyak thn hehe. 
Tapi nak tak nak terpaksa le beli baju melayu lain sbb en asben nak tuka tema utk thn ni. Baju Melayu ni mmg sengaja aku beli design baju melayu johor kolar bulat, ikut saranan mil & arwah nenek. ye la aku kan ikut pesanan org2 tua. Kalau beli yg cekak musang tu, sian kat dia. Nanti dia panas & rimas. 

Thn lepas aku mmg tak beli songkok sbb Aiman mmg tak suka  letak apa2pun atas kepala dia.
Tapi tahun ni dia dah besar sikit & dah pandai pula nak guna songkok. So kami beli la. My mil suruh beli kopiah jer, tak moh arrr. Lebih encem kalo pakai songkok kann.



Tempat membeli brg2 Aiman
Baju Melayu  -  Jalan TAR
T/shirt & seluar  -  Sogo
Kasut & Songkok - Uptown Danau Kota

**brg2 abah &  mamanya pon lum cukup beli lagi, tak pelah. Janji siapkan utk anak dulu** 

6 comments:

mamyharraz said...

~lega dah siap semua kan :)
sy pun dah siap..tgg nak pulang kpg je...

ainnoraini said...

semua dah siap tunggu hari raye jer la ye...
kueh rayenya mana???

hyazz said...

xper la...dahulu kan ank2... bru ler mak apak nyer...memang dah lumrah nyer gitu kan...

syariza09 said...

mamyharraz
bestnya mammy blk kg awal yer

syariza09 said...

ainnoraini
kuih raya baru ada 2 jer..nk kena beli lg ni

syariza09 said...

hyazz
ye laa..mak paknya pakai yg recyce thn2 lpn pon ok gak kan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails