~ CliCk mY HeArT ~

Wednesday, September 1, 2010

Bekalan untuk mertua

Oleh kerana aku ni menantu kesayangan hikhik prasan sendiri yer sblm gi rumah mertua aku akan bawa apa2 jer bekalan tak kira la yg buat sendiri atau pon yg beli.

Ari tu datang sikit sifat2 kerajinan aku di mana aku terbuatkan sesuatu utk my family & my mil.
 Ni semua gara roti yg tak lama hampir2 xpired. Sblm roti tu masuk tong sam, lbh baik aku wat sesuatu.

Malam Jumaat lepas aku telah buat puding roti utk dibawa ke Kg Baru. Sib baik la buat ni senang sajork. Dah la buat malam2, adik  aku asyik kluar masuk dapo jer sbb tak tahan ngan bau yg sedap menusuk idong. 
Kejap2 tanya "akak bila nak masak ni, x sabaq dah".

Tak sempat nak sejukkan dlm peti ais, kami smua dh pon mamam

bekalan utk mil bekas kecik jer sbb x ramai pon

Ahad lepas aku rajin skali lagi sbb tringin nak makan. Kalau tak tringin aku tak ler serajin ni hehe

Kuih keria


pakai gula yg blend jer, tak buat pon gula yg pekat tu

6 comments:

mamyharraz said...

aduhhh duhhh waktu2 kemuncak ni di sajikan gambaq puding roti wuwuwuwu menguji imannnnnn

syariza09 said...

mamy
ptg2 camni mmg sengaja nk tayang makanan.. sila jgn terliur ye..hik3

~~*Lady Salwa*~~ said...

tengok puding roti ni teringat faris... cukup suka makan. tapi ummi dia tak pernah pun buat lagi... hehe

owh, keria... sal kalau buat selalu buat gula sira je, malas nak blend2 gula... hehe

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

wahhhhhhhhhhhhhh nie lagie menantu mithali ;-)

syariza09 said...

~~*Lady Salwa*~~
ummi faris ni kena la rajin2 wat. nanti ngidam pula faris :P

nak wat gak sira gula tu tak tau nak wat. jap lg nk google cara2 wat sira tu

syariza09 said...

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil
konpemmm :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails