~ CliCk mY HeArT ~

Wednesday, August 4, 2010

Scrapbook at WiddlyTinks.com

Yehhhh. ..Ari ni  agak liat sikit nak bangun pagi sbb letih mlm tadi lum abis, kul 2am baru tido. Smua ni gara2 wat persiapan brg2 utk bawa ke nursery. Ari ni x leh nak upload aktiviti mlm tadi sbb aku tak bawa pula kamera...ngeh..ngeh...tak per ari lain masih ader

Ari ni Mohamad Aiman Danial dah pun 2 tahun....kejap jer masa..anak mama dah besar rupanya umo besar, badan kecik lagi. Aiman tahu tak, Aiman lah penghibur hati mama & abah..Aiman noti mcm mana  pun, abah & mama tetap sayang Aiman.

Skrg ni perubahan yg aku nampak:-

Mcm 2 perkataaan yg kuar dari mulut kecik tu
:perkataan yg dia lancar:
cantik
nenek
air
abah
lori


:perkataan yg kurang lancar:
mama, ama (dh mcm bhs keling lak)
ajid (masjid)
kar ar ci ci (KLCC)
ayor (sayur)
cucu (susu)
kola (kolam)
pish (fish)
berk (bird)
bahh (bas)
**itu yg aku ingat la..banyak lg yg dia sebut tu**

ada gak bahasa org2 tua yg dia sebut (adik aku slalu tergelak bila aiman sebut2 ni ngan wat muka mcm org tua)
kalo nak marah dia akan kata "ambooooooiiiii"
kalo mengeluh pula dia akan sebut " ya Allah"

**nak wat camna, smua perkataan ni mmg aku slalu sebut bila nak marah dia, tu pasal dia dok ngikut jer**

doa makan leh sebut sekerat jer
Allah hum ma.......Amin

aktiviti
panjat2 kerusi makan,sofa,  rak, toilet bowl (yg ni mmg slalu kena marah ngan aku-bahaya tau) & segala2 yg benda yg boleh dipanjat
*******
kalo dia tgh bercakap kita kena bg perhatian, kalo tak dia akan babab mama ngan tgn cumillss tu


Ya Allah ya Tuhanku, ku syukur padaMu kerana memberi ku peluang utk merasai saat2 manis bergelar mama.....satu masa dulu aku terlalu kepingin dgn gelaran ini...syukur alhamdulillah
Semoga Mohamad Aiman Danial memberi sinar kebahagiaan dalam kehidupan mama & abah..
muahh








4 comments:

aishah said...

happy b.day Aiman,

Semoga sentiasa diberkati oleh yg maha esa

Pn. Zana said...

wah!!dh 2 tahun yer..Ammar bulan 12 ni baru nak msuk 2 tahun.hehehhe. ape nk buat, lahir hujung2 tahun ..:) Happy birtday yer..Aiman

adianiez AIDA said...

HAPPY BDAY AIMAN dari aunti aida...

syariza09 said...

aishah
TQ aunti aishah :D

Pn. Zana
oooo...Ammar & Aiman sebaya la. x per, lahir hujung thn pun masuk sekolah nanti thn yg sama gak

adianiez AIDA
tq aunti :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails