~ CliCk mY HeArT ~

Tuesday, August 17, 2010

Jln2 cari resipi


Adoyaiii......
.petang2 camni mmg masa utk godek2 resipi. Kat rumah ada sotong, nak masak apa pula la ngan cik sotong tu...Dlm kepala ni mmg ada mcm2 resipi leh masak ngan sotong tu, mcm masak lemak, kari, sambal, tapi kan smua tu aku dah masak utk masakan ikan. Dah jemu la pulak. Dlm banyak2 resipi yg dah aku godek tu, harap2 ada yg berkenan. Che asben dah cakap pg tadi, kalo nak masak tu biar ler lauk yang ada kuah...huhu

Nak masak apa yer??????

**kalo sempat aku nak wat sotong celup tepung...menu sampingan la tu**

5 comments:

Fara said...

sama la kita...tgh meroyan pikir nk masak ape. en somi plak nk yg berkuah...ermmm.

~~*Lady Salwa*~~ said...

bab2 nak pikir juadah untuk berbuka ni memang la buntu... nak pulak kalau dah selalu masak menu tu... hehe

nak bagi idea pun kiter pun tangah buntu nak masak apa ni... hehe. wat sotong masak kicap le... ke sambal tumis ke... hehe

mrs_yus said...

haah wt celup tepung okla utk sampingan tp asben ckp nk kuah2..cne tuu? ehehe

kak ina kl said...

salam ramadhan..lama ek tak dtg ke blog akak..

akak pun suka gi ke pasar borong selangor kalau gi ke umah sewa akak tu..murah sungguh udang dan sotong.

nanti kamu cuberlah masak sotong masak padang..sedap..

syariza09 said...

Fara
Dasyatkan kita ni, bila bab2 nak pikir menu ni sampai naik pening kepala..sampai meroyan pun ada..hik..hik

~~*Lady Salwa*~~
ari tu baru ja masak sambal, sotong masak kicap pula che asben tak makan..adoii

mrs_yus
entah ler..ni mula la nak masak campak2 ja

kak ina kl
hehe...masuk jugak blog akk tu, cuma sy jd silent reader.
Mmg dh tgk rsp sotong masak padang tu, nampak sedap tp dua ari lpssy baru jer wat msk lemak ikan...nanti nak sama pula..
yg tu nanti sy cuba kemudian

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails