~ CliCk mY HeArT ~

Tuesday, August 17, 2010

Bila sampai sini, mata aku naik juling

Ari Ahad mmg padat program aku. Aku mulakan misi mencari lauk pauk utk seminggu di Pasar Borong Selangor. Bukannya Putrajaya ni tak der pasar, kalo setakat nak beli sikit tu ok la. Kalo banyak2 tu rasanya tak mampu kot, maklumla harga kat sini leh tahan gak..lagi pun tak banyak pilihan. Pergi pasar pon dah lewat, lagipun kalo gi awal2 gerenti jem & susah nak cari parking. Aku sampai ke Pasar dah kul 12pm...hehe..
Apa2 pun jom zassssss ke Pasar Borong

Ayam ni bulan2 posa pun tak sopan (sbb apa aku kata ayam ni tak sopan...sbb 'dia' tak pakai baju..hehehe)

pilih...pilih

Masa aku gi di dh agak lewat org pun dah tak ramai. Senang sikit aku nak memilih

Bestnya dapat pilih udang yg mcm2 saiz ni..udang kecik..udang besar....yg mahal....yg murah

Ikan tuka..2 aku panggil pari kecik..yg ni kalo bakar mabeles (nk beli, che asben pula tak mkn ni)

Aku yg sibuk memilih siput lala..bestnya 

sotong yang tak pernak kuncup...sotong kembang (next week aku beli yang ni pula = requst drp che asben)

aku sibuk memilih brg......si kecik ni sibuk menolak troli..apa2 je lah, tugas utk jaga Aiman diserahkan pd che asben..pandai2 lah yer

jom..brg2 basah & sayur dh abis beli, jom kita gi kedai runcit pula
sila abaikan aku yg selekeh itu, kalo gi pasar mmg tak kuasa nk melaram

Aiman bye bye kat pasar...
bai---bai...nak alik dah

**semua picas ni diamik oleh che asben**
**thanks pd che asben sbb jd cameran**

3 comments:

Fara said...

rajin ke pasar ye...saya bab ke pasar ni M skit. Hihihi...biasanya en asben yg lebih mengetahui...saya order je ;)

~~*Lady Salwa*~~ said...

sal pun suka gak pi beli kat pasar borong s'ngor tu... memang murah la...

kalau pi situ, memang rambang mata betui nak beli. banyak pilihan...

syariza09 said...

Fara
Best la en asben pandai g pasar. en asben saya pula suka bawa gi pasar & jadi pemerhati..dia lbh suka kalo sy yg pilih lagi senang utk sy msk...hehe

~~*Lady Salwa*~~
Betoi la Sal. Kita yg dok P'jya ni elok gi sana ja..dpt berjimat sikit

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails