~ CliCk mY HeArT ~

Tuesday, August 24, 2010

Hanya untuk si dia

Smalam kebetulan adik aku berbuka di luar. Aku amik kesempatan ni utk masak lauk peberet en asben. Kenapa aku tak masak lauk ni masa adik aku ada di rumah? Bukannya aku kede tapi sebab aku tau lauk ni tak kena ngan selera adik & aku sendiri. Smalam buat pertama kalinya, aku masak ikan taucu...hehe..sblm ni aku dah pernah cuba makan tapi mmg tak leh masuk tekak, tak lalu pula. Dah lama en asben dok sebut2 pasal masak taucu ni. Akhirnya aku pon tanyalah ngan MIL mcm mana nak masak lauk ni & akhirnya berjayaaaaaaaaaaaa


Ikan kerisi masak taucu 

Udang berlada

Petang smalam en asben ajak gi PARAM nak cari kuih, hmm terpaksa la aku ikut w/pun aku tau jap lagi kami akan blur ngan kuih2 yg ada kat situ. Hasilnya

Popia basah ni peberet kami somi istri. Memang meletop
W/pun harganya mahal sikit ($0.70), rasanya yg sedap & popia yg gemuk ni tetap jd pilihan kami.
Tak caya.......try la beli

Seperti biasa, bila org2 posa sibuk berbuka, org yg tak posa pun akan sibuk juga


aiman pon sibuk nak makan ulam pegaga juga

Lasty tak leh nak telan...tak edap
dicampaknya ulam tu
lenkali jgn buat lagak mcm org besar2 tau



9 comments:

MrS. F!zA said...

hahahaha cara makan tu mcm mmg boleh makana..

sedap wei tk thn tgk popia basah.. ai mmg gemar gile!!! kalo popia greng tak suka.. ekekeke

syariza09 said...

MrS. F!zA
popia marbeles....rasanya org2 utara lbh suka popia basah drp popia grg kannn

mamyharraz said...

masak taucu tu menyelerakan je..

sy hari2 ada masak taucu pun takpe feberettt :)

adianiez AIDA said...

masak taucu memang kegemaran anak2 dara aida. kalau masak lauk tu or masak kicap, hmmm memang licin periuk!!!

syariza09 said...

mamyharraz
ooo..mamy suka ngan msk taucu yer...ari ni ada msk ker? :D

adianiez AIDA
uuuiii...dasyat tu sampai licin periuk

~~*Lady Salwa*~~ said...

lama tak makan masak tauchu ni... ada gak try cari tauchu, tapi cam susah je nak jumpa...

ai, yg tak posa pun sama naik ye... hehe. biasa la budak2, kita sibuk nak berbuka dia lagi sibuk... hehe

syariza09 said...

~~*Lady Salwa*~~
Kt kedai runcit Pjaya ada jual taucu, dlm peket kecik2. Pandai juga Sal mkn taucu ya, igtkn org utara mcm sy ni x pandai mkn hehe..

mrs_yus said...

hihihi..sme cm syaqir gk..mst kne taruk nsi lam pinggan n sme naik mkn ngn org pose :)

syariza09 said...

mrs_yus
mula2 mmg dlm pinggan. lps tu mula la nasi2 itu berada di luar kawasan..hehe...sajer nak tambah keja kt mama dia

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails