~ CliCk mY HeArT ~

Tuesday, March 23, 2010

Kalau tengah rajin, aku akan....

Aku akan...M.A.S.A.K.  Ari Sabtu ari tu, be4 kuar gi tgk belon2, Mr R call aku dia kt luar rumah masa tu tanya bahan2 nk buat kuih cara. dia nak beli . Aku pun ckp la abg kena beli ni..beli tu..Hmm ..ngidam la tu. Dah lama x buat kuih ni. Semenjak dua menjak pokok pandan aku mati, aku dh pencen wat kuih ni. Jom layannn aku buat kuih ni yer..

Bahan2 utk Kuih Cara

*Tepung gandum
*Sedikit santan
*Telur 1 bj
*Garam sedikit
*Air daun pandan (daun pandan diblander & amik airnya)
Sedikit minyak (utk sapu pd acuan)
Gula

Bahan2 * dimasukkan dlm bekas & gaul sebati. Kemudian blander supaya x berketul. x payah lg guna penapis.

Ni la rupanya air pandan yg telah dibland & ditapis.


Adunan dimasukkan ke dlm blander
Rupa adunan yg telah dibland


Acuan yg dioles dgn minyak

Masukkan adunan & sedikit gula


Tutup adunan agar kuih dpt masak dgn sempurna. Kalau x tutup, nanti ada pula yg lembik & mentah


Siap utk dimakan. Rupa asli Kuih cara yg x guna pewarna.
I likeeee

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails