~ CliCk mY HeArT ~

Thursday, October 1, 2009

Nasib baik bukan aku yg hangus


Suspen jer bila baca n3 ni kan. Lum sempat aku nk story pasal raya, dah kena masukkan n3 ni dulu. x pelah nanti aku story pasal raya tu kedian jer. Meh aku nk story. Di awal pagi lbh kurang 1 lebih pada 30.9.09, tlh terjadi sesuatu yg x diingini di rumah aku. Dlm kul 1.ooam aku tersedar stlh penat menidurkan si kecik (aku pun teridur gak). Di sebabkan aku terpikir yg air panas (standby tuk wat susu) lum ada, akupun bangun utk masak air. X sempat aku nk gi masak, aku dengar si kecik tu nangis, before masuk bilik aku pesan kt adik aku, suruh dia masakkan air, jap lg aku masukkan dlm termos. Lbh kurang 15minit aku dlm bilik, aku terbau hangit. Mula la aku teringat pasal air. Terpikir lak may be adik aku masak guna api, takut dia terlupa tutup lak. Mula la suspen. Bila kluar bilik je, kat hall gelap (blackout), bau hangit & asap. aku tgk semua lampu terpadam, padahal aku x tuutp pun. Nampak lak cahaya kt dapur. Bila gi dapur jer, ada api yg besar gak ler tengah galak membakar dgn ganasnya brg2 letrik aku. aku panik. x tau nk wat per. nak siram ngan air ker tau camne. kepala aku ligat pikir, nk siram benda tu letrik. Akupun tutup plug air. Masa tu la baru nak tringat panggil MR yg sedap tido dibuai mimpi. Sekuat hati akupun panggil abang...abang..abang.. Dia terkezzzzuttttt besar bila tgk api tu. Dlm masa yg sama dia pun panik gak mcm aku. Dia jerit2 suruh padamkan ngan kain dulu. X terpikir pulak aku nk bg kain alas kaki yg tebal tu. Dia pula cuma amik kain lap tangan. Nasib baik la api yg blander terpadam, tp api besar kat periuk tu lum padam lg. MR pun tolak periuk tu jatuh ke lantai & akupun jirus air. baru smua terpadam. Fuhhh lega... Lepas tu baru MR terasa kaki & tangannya sakit sbb melecur. Nasib baik sikit jer yg kena. Dah gelap gelita rumah aku. suluh guna hp jer. torch light pulak dah rosak. SI kecikpun bangun bila bunyi bising2. Akupun tidurkan dia smula. MR pula ke hospital tuk amik ubt, kul 4.30am baru balik, sib baik dia dpt MC. Esoknya aku gi opis lambat la sikit, sbb nk bersihkan rumah yg penuh ngan air & abu. Bila wat post morterm, aku rasa puncanya may be kabel kettle tu problem. Mlm tu tido la we all dlm kepanasan. Korang nengok la gamba2 ni.
periuk nasi (rentung)
blander (dah senget benget)
microwave (harap2 leh guna lagi- kena anta kedai dulu)
kitchen kabinet
tiles pun jatuh sbb dinding panas sangat
permukaaan kabinet ( mengelupas)
Kesimpulannya==== aku & MR kena kluar duit beli periuk nasi, blander, kettle ..uhuk..uhuk..nangis dalam iman

1 comment:

Unknown said...

baru terbaca ... takziah ..sib baik tak merebak

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails