~ CliCk mY HeArT ~

Thursday, September 17, 2009

Semoga cepat sembuh ya sayang

Skali lagi smalam aku terpaksa half day. Isnin ari tu dah half, & smalam pun kena amik lg. Aiman masih lum sepenuhnya sembuh dr demam. sabtu petang ari tu dia demam, Awal pagi Isnin masih panas lg, tp dlm kul 9 dia dah sejuk, kira ok la tu. aku gi keje, kul 12 lbh nursery call, suhu dah 39.2. aduss..kena blk la pulak. Ari Selasa totally dia dah ok dr demam. mmg x de demam langsungpun. My MIL call, tanya pasal Aiman, akupun kata dah ok la. Tup2 smalam kul 11 lbh nursery call lg, Aiman dah start demam smula, suhu dah 39.8. Aduhhhhh..demam Aiman lum kebah sepenuhnya. Terus aku gi amik Aiman & bawa dia ke klinik. Mula2 ingatkan nk bawa dia gi klinik kesihatan tp disebabkan dah kul 12 lbh, confirm la aku kena dtg smula kul 2pm. Kalo cenggitu, aku kena blk dulu & dtg smula. 2 x keje la pulak. So Mr ajak aku gi klinik yg dekat ngan rumah jer. Disebabkan suhu dia dah 40drjC, doc masukkan ubat ikut montot.

Mula2 tu dah nampak banyak mainan, mula la dia nyibukkan diri.
Pastu, bila kena sedut gas mula la dia nangis sekuat-kuat hatinya. Adusss...aku ni bknnya leh tgk org nangis..seyess ni...mula la mata berair. x pe la, smua ni utk kebaikan dia gak. Aku dapat 5 jenis ubat - demam, batuk kahak, selsema, antibiotik . Saiz gaban jugak la ubat2 tu, leh simpan. Doc suruh smik gas tu selama 3 ari- smalam, ari ni, & esok. Ari ni mr lak cuti jaga Aiman. Tp esk camne lak?? Cuti kau dah x banyak ni.
Sayang..cepat2 sembuh ye..Dah nak raya ni..
Smalam, rancang nk jahit (oter) baju Aiman tp dah tertangguh sbb kes ni, harap2 ari ni dpt buat. Bila aku pakaikan baju ni kat dia, dah mcm jubah pun ada, x yah pakai sluar, pakai baju jer dah cukup utk tutup2 badan Aiman.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails