~ CliCk mY HeArT ~

Thursday, July 18, 2013

Menu utk masak-masak......apa lagi yerrr

LEMAU
tak nak...tak nak...tak nak
Lemau ni menaip sbenarnya
padahal ari2 buka blog, blog org pon slalu gak buka
tapi kali ni jadi silent reader jer, lemau nk menaip komen hehehe
naper ntah jd camtu

Setakat ni ari2 masak
Pastu skrg ni ni dh tahap gaban malas nk memasak...huhuhu
help...
Slalunya lauk untuk berbuka aku masak malam, nk masak petang lps balik opis mmg la tak sempat. Tapi kalau lauk grg atau sayur grg ok la. Nasi pon sempat la masak lps opis.

Dalam minggu puasa ni alhamdulillah la ada org tumpangkan sampai ke stesyen lrt cheras. Kalau nk tunggu teksi...errmmm mmg lama la aku terpacak tepi jalan tu.

Plg lambat sampai rumah pon kul 6.40ptg, ok la tu kan.

ari ni dh ramadhan ke 9

Ini senarai masakan di bulan ramdhan..saje nk buat senarai utk diri sendiri, yg aku igt jer la catit kat sini, buat senarai camni, nampak gak ler apa yg aku dh masak. Bila dh ari2 masak lauk pauk, aku macam dh tak reti dh nk masak apa huhuhu

1 Ramadhan =  Kari ayam + Ikan goreng + Sayur campur

2 Ramdhan  =  Asam pedas ikan nyok2 + sayur + ayam grg

3 Ramadhan =  Paprik udang + Ikan grg + sayur kobis

4 Ramadhan = Daging masak hitam + Ikan cencaru sumbat + Sayur

5 Ramadhan = Ayam masak ros + Siakap bakar + Baby kailan + Air asam

6 Ramadhan = Nasi Lemak + Ayam grg

7 Ramadhan = Rendang ayam + kacang botol grg sambal + 

8 Ramadhan = Sambal daging goreng 

Today
9 Ramadhan = Samabal ikan cencaru + Kacang buncis grg + Telur dadar


Asam pedas untuk hari kedua puasa ari tu...
Malam2 masak dulu...esk2 nk berbuka panaskan jerr


huhuhu esok2 nanti nk masak apa pulak wehhh

4 comments:

Qhaifa Nur said...

bulan posa memang kena rajin masak kan...
sedapnya menu bulan ni...

mamyharraz said...

wahh salute dgn awk..sya.
sempat gak realisasikan masakan utk bulan puasa kali ni.
tgk jadual menu awk mmg mengiurkan nyamm nyammms

syariza09 said...

Qhaifa Nur
kena rajinkan diri, x larat nk beli
menu simple jer


mammyharraz
mammy...masak mlm2 sempat la..menu biasa2 ja tu, hok tu jer yg reti nk buat hehehe

~~*Lady Salwa*~~ said...

Sama la.. setakat ni tiap2 hari dok masak... tapi tu la... bila dok masak tiap2 hari, jadi blurr pulak nak masak apa... kang masak lauk yg sama jemu pulak... hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails