~ CliCk mY HeArT ~

Tuesday, June 18, 2013

Ketam gemok yg seksi...auuuww

~ Tajuk atas tu tak leh blah kan hihihihi  ~



Gambar lama dah la kiranya ni. Gigih upkan n3ni, tak mau terperap lg lam henfon.

Minggu2 yg lalu, rasanya masa tu awal2 dpt gaji kot, aku ke Pasar Borong yg sejengkal jer ngan rumah tu. Masuk2 jer dh terpandangkan ketam yg gemuk2..
Wow! saya suka! saya suka (sila ikut gaya mei ling dlm upin ipin).

Agak mahal gak sekilo RM20..bagi aku kira mahal la.
Tapi bila tgk ketam yg cantik2 tu aku beli gak ler, bukannya selalu mkn ketam pon.
Skali skala apa salahnya kan..
beli 3 ekor, besar gakler..timbang2 smuanya RM26
masa kat pasar aku suruh dorang kopekkan , balik rumah aku bersihkan sikit2 lagi la


Geram tgk ketam2 yg besar tu
Banyak isi wooo


Masakkan kari ketam
Kononnya nk masak mcm yg mak buat, taruk segala tok nenek jintan
entah la jadi ke idak
jadi la kot, kalo yg makan tu pakat menambah nasi, termasuk la aiman..suka betul dia makan ketam

dah berhempas pulas masak kari ketam, yg lain2 tu lauk tambahan jer lah, yg simple2
ikan kerisi goreng, sedap makan panas
kailan grg, ikan masin x der aku taruk jer udang kering

perrgghh mmg kenyang makan di hujung minggu..
rupa2nya dh ptong2 ketam ni dpt banyak la pula. 
esoknya pula aku masak ketam cili...2 hari berturut-turut makan ketam uolsss


******
rasanya dh lama x menempek gambar masak2

7 comments:

Cho Zila said...

anak2 akakpun suka beno ngan ketam.. tapi tuler harga boleh than gak kan... sekali2 bolehler..
akakni pulak Nampak ketamjer nak masak lemak.. tapi masak cilipun sedapkan..

MRS. K said...

tak penah masak ketam. makan pun jarang2 huhu

Rin Maira said...

tggu gaji..nk beli ketam gak...hehe

~~*Lady Salwa*~~ said...

Tengok ketam ni, baru la teringat... dah lama rupanya sal tak makan ketam... hehe

memang jarang2 nak beli ketam kalo pi pasar. setakat tengok ja la ketam kat pasar tu... hehe

syariza09 said...

Cho Zila
ok gak tu kak, sedap msk lemak tu pon

MRS. K
x minat ketam ekk

Rin Maira
ok ok next week dh gaji

~~*Lady Salwa*~~
sy pon camtu gak, sesekali tringin

-Sara- said...

alaa sedapnyaa ketammmmmmmmmmmmmmmmm :(

MrS. F!zA said...

bertahun2 lamanya bru je mkn kt langkawi tulah..dlu tksuka ketam sbb kulit lg byk dr isi,,sakit hati nk makan..haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails