~ CliCk mY HeArT ~

Thursday, May 30, 2013

Ikan murah dan comel di Pasar Pudu

Semalam baru masuk keje, bukannya ke mana2 pon, tp Isnin Selasa aku cuti sbb aiman sakit perut plak. Mula2 sembelit, dh minum air banyak2 senang pula dia yak sampai teryak lam sluar hohoho...

Kejap jer tak ok pong, bila dh ok mula la dia wat prangai yg bisa bikin mamanya jadi 'rimau" grrrrr.

Okla, nak citer pasal hari sebelum cuti ritu.. 

Aku & kawan opis ke Pasar Pudu untuk mencari ikan dan peralatan2 akuarium.
Dulu kami ada akuarium tp ikan2 abis mati sbb kesilapan teknikal kami sendiri huhuhu...jadinya bila dh takder ikan rasa sunyi plak. takder plak terapi mata...Ekceli sronok tau tgk ikan2 berenang, cuma nak jaga tu payah sikit la, tp kalo ada kerjasama yg susah akan jadi senang. Betul tak?

Seperti biasa, teksi adalah kenderaan utama kami. Dr opis Cheras, tambangnya nk sampai ke pasar pudu adalah RM8.

Dah sampai jer teruja sangat2
Mata dh rambang nk pilih ikan
see
geram tau
yg kecik ada, yg besar pon ada
kami pilih yg kecik dan 2 ekor besar
ikan2 ni abis murah pon RM1.50
tak tau la nk ckp mmg geram sgt2
tengah2 pilih tu boleh plak tokey kedai sebelah keluarkan ular, ada org nk beli kot
eeiii seram mak 

ada gak hati nk bela ikan kt rumah, tp bila memikirkan yg aku ni kalo balik kg slalunya banyak hari, kang sian pula ngan ikan2 kt rumah
x per lah, bela jer kt opis dulu, kat rumah tu nanti pikirkan ngan en asben

pilih jgn tak pilih
member tengah letakkan span2 utk diletakkan pada akuarium
jgn suruh aku buat sbb aku mmg tak tau hehehe


dalam ni dah ada banyak ikan, rasanya ada 20 ekor kot
semoga umur uolss panjang yerr
ooo jgn risau, itu cuma katak tiruan jer, bukannya original

Balik drp Pasar Pudu sempat lagi singgah Kenanga coz member nak cari brg
Aku plak terbeli perfume 
Perfume murah jer Dubai gred AAA
Kalo uols nk bisness elok la bli kat sini sbb murah

kalo nk pakai sendiri pon boleh gak
beli 4 botol, harga perfume jatuh RM17 sebotol
murah kannnnn
yg ni aku beli sebotol jer sbb tak sempat nk memilih
aku kalo pilih perfume mmg lama, maklum la hidung memilih sikit
kalo tersilap pilih nanti jadi mcm peristiwa ari tu pula



6 comments:

Qhaifa Nur said...

bila bela ikan ni, jiwa rasa tenang saja..
along aiman cukup suka ikan..kalau pergi piknik siap panggil dia nelayan...

Rin Maira said...

terkojut tau ms ai tengok katak tu.........hehe ingatkan yg betul.....

~Siti Hajar~ said...

Rajinnyer bela ikan kat opis, tp jaga ikan takla leceh sgt kan...

Mila Ahmad said...

suka tengok ikan tapi bela ikan xpandai kang mati naya jerk huhu....

syariza09 said...

Qhaifa Nur
ooo yer ker..mesti ank akk penyayang


Rin Maira
i tgk katak pon dh rasa geli

~Siti Hajar~
leceh bab tukaq ayaq


~Mila Ahmad
aar la..sian ngan ikan2 tu kan :)

ainnoraini said...

Kakain tak rajin nk membelanya...sebab tak rajin nk menjaga nnt kesiankannn...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails