~ CliCk mY HeArT ~

Thursday, January 10, 2013

Tips mengecat rumah dengan tenang



Sebelum mengecat rumah haruslah dibersihkan dahulu. Sib baik masa ni ramai yg membantu.
Mertua. ipar duai, adik aku smuanya ringankan tulang untuk bantu kami. Rumah yang tak pernah duduk ni wajiblah basuh dan sental dulu, perrgggghhhh berdebu giler termasuk lah debu2 simen dorang wat keje dulu.
Seharian penat...en aiman pon penat sbb dia "tolong" bersihkan juga, cer tgk dia pegang pencuci cermin tu, kalut semacam ja

Ok, skrg berbalik pula pada tajuk di atas,

Mengecat rumah dengan tenang
Masa mengecat ni mmg amik masa berhari2. Maklumla cuti aku pon dh tinggal sikit jer, so masa mengecat hanyalah hari minggu. Kalo ada cuti leh la aku tinggalkan Aiman kt nursery.
Jadi dh ari minggu kena gak ler bawa Aiman.  Kalo budak ada, biasa la kan dia suka buat tu buat ni, terganggu gak ler.

Jadi, x mo dia kacau2 kerja kami, sediakan:
 mainan yg banyak, bawa la tilam bantal, bawa tv, dvd player & dvd kartun kegemaran.

walllllahhhh...senang hati mak

tgk kami ngecat dia pon nk try, ok bg jer dia try


dh penat, tertido la dpn tv


apak amak pon senang hati wat keja



Sekian tips yg ntah apa-apa ni....hehehehe

6 comments:

MrS. F!zA said...

bila kmah nk bt housewarming? leh jln2 sana..

Qhaifa Nur said...

kejap je tu semangat nak mengecat...
bila dia ingat ada bawa mainan luper lah semua kerja...
ramai yang tolong, cepat siap...

mamyharraz said...

asalkan dia tak ganggu tu dah cukup baik hehe bagi je apa saja yg boleh leka kan dia..bolehlah habiskan keje mengecat dgn cepat hehe.

aiman ni sama je dgn harraz..

azieazah said...

Yang penting kerjasama. Yang penting juga, rumah siap puas hati dapat duduk rumah baru dengan aman dan bahagia. Dak gitu?

syariza09 said...

mrs Fiza
nanti I jemput, x tau bila


Qhaifa Nur
aar, dia ralik main menan jer


Aziezah
ye la kak

-Sara- said...

eehehe..ok wat tips tu :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails