~ CliCk mY HeArT ~

Tuesday, January 29, 2013

Kek sana sini

Ni la produk terbaru di rumah baru hahahaha.
Dah lama tak membaking, al maklum la sibuk mengemas.
Jumaat lepas tadika aiman ada buat sambutan maulidur rasul, jadi ibu bapa bagi la apa2 sumbangan.
Aku sumbangkan kuih jer. Nak buat kek, cari tray  oven tak jumpa-jumpa.
Jadinya kena la buat kek kukus jer.
Aku cuma buat ni jer...mengimbau nostalgia buat apam polka dot hihihi

Apam Indon.... cara2 buat apam ni sama jer ngan apam polka dot, cuma kena tambah gula la



potong kecik2 masuk lam bekas.
aiman sanggup tido lambat coz tgg kek ni masak.

Jumaat tu dia berbaju melayu, selalunya pagi2 lps mandi dia akan tido, tp haitu sanggup tak tido, takut baju kedut kot.

Jumaat tu juga besday my mil. Sabtu kami ke Kg Baru. Adik ipar blik kek rainbow utk my mil.


Yg sibuk2 potong kek bukannya my mil, tapi Aiman plak yg sibuk nk potong.
Dh lama tak potong2 kek yer Aiman. Nanti mama buat kek aising camni ok, yg pasti bkn kek rainbow. tekak aku tak berapa kena sangat ngan kek ni


Itulah kisah2 kek minggu lepas. Bila tgk kek, rasa gian nak buat dan main deko2. Ahad ritu gigih cari tray oven yg tak jumpa2 tu. Rupa2nya ada lg kotak yg aku lom buka. Sronoknya bila tray dh jumpa, pasni leh la mula membaking, rindu sangat ngan cheese tart tau (+____________+)



7 comments:

~~*Lady Salwa*~~ said...

Bestnya la orang yang rajin membaking nih...

teringin nak cuba tapi tu la, belum sampai seru kot... hehe

MrS. F!zA said...

dapnya tgk kek kak mah..bila lah nk blh mkn lg kek kak mah bt..hehe

Qhaifa Nur said...

lepas ni memang rajin membakar kek...
sedapnya apam tuh...
nampaknya aiman yang excited potong kek.....

mamyharraz said...

lawanya apam indon tu..
sy kan sya..sejak dah masuk 30-an ni mmg suka membaking nih..
sedap ke tak lawa ke tak mmg tolak tepi janji buat terus puas je hati ni :)

ehemmm nak mkn kek awk buat bole?

:")

azieazah said...

Masa zaman saya anak dara dulu, rajin juga la buat kek macam apam kukus tu. Teringat zaman tu, tapi resipi dah lupa!

~Siti Hajar~ said...

Sy pnh buat apam camni tp pakai santan, sya pakai susu ke santan..

Pasni blh la membaking blk yer...

munna said...

CANTIK DAN GEBU APAM INDON TU.....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails