~ CliCk mY HeArT ~

Tuesday, December 4, 2012

Ayam penyet vs pecal lele

Korang ni tentu kenal ni kannnnn
sumber: google


Aku lom pernah try lagi
Masa gi makan ari tu, ada la kawan2 yg oder ni.
Apa yg aku nampak, kalo ko oder ayam penyet, ko dah tak leh cancel.
Sebabnya masa ko oder tu, ayam ni digoreng panas2 dan dihentak2 dan dipenyet2kan
 Pastu dihidangkan ayam yg dihentak dan dipenyet ni ngan tempe,  ulam2 dan sambal, sambal tu aku tgk sikit berbeza drp sambal belacan, sedap la juga, ikut kedai yg ko mkn la. 

Kalo ko rasa tercekik, cari la apa2 kuah, sbb setengah org tak leh mkn ns tak der kuah kannnnnnn.

kawan2 oder ayam penyet, tapi aku plak oder...............


Pecal lele
kalo org yg tak tau mesti igt pecal tu mcm gado-gado....alaaa yg sayur2an yg mkn ngan kuah kacang tu.
Sedap giler makan pecal lele ni...ikan keli digoreng panas-panas dan garing,ada plak tempe,  colek pula ngan sambal. 
Terangkat pinggan beb!!!
Ada yg lom mkn lagi??? Pegi la cari dua menu ni ok.

12 comments:

NM02 said...

layan kan...

-Sara- said...

perghh! pecal lele! memang meleleh lahh! oo.. sara ingat pecal lele ni yg pecal kuah kacang n sayor tuu..rupenye ikan keli goreng rangup ekk! ermm nak cari gaklah pasni, ikan keli mmg my feveret! :)

ieda said...

ayam penyet AP tuu biasa makan
yg gado2 nie .. rasanya masa ke jakarta aritu ada akak makan ;)
sedap2 .. ;))

mamyharraz said...

huwaa terseksa naluriku tgk menu nih..sedapnya sya.

makan pulak panas2 vavavava mmg yummilicious.

Qhaifa Nur said...

terliur nih...ayam penyet mmg sedap..

syariza09 said...

NMO2
mmg layannn


-Sara-
meleleh2 lg bila tgk picas tau

ieda
makan kt jakarta mesti lg sedap kann


mamyharraz
mkn2 panas2 tu yg ns cpt abis :)


Qhaifa Nur
tu laaa, ada yg suka, ada yg tak suka

azieazah said...

Jujur, Kak Azie pun tak pernah lagi rasa Ayam Penyet ni. Suatu hari harus la try juga.

Zie said...

penyet tapi sedap...

DuNia KeBaHaGiaaNKu....... said...

nyum/.....nyum....nyum....tetiba teringin......

Aleyn said...

Abang ipar kita francisor pecal lele kat malaysia....sajerk jer promote

MrS. F!zA said...

lele..bunyi mcm meleleh.. suka ayam penyet lg.. nyum2 sedapnya terasa panas kt telinga..

munna said...

sedapnya.... hari tu makan munna order ayam penyet... en abg order pecal lele.. dua2 sedap

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails