~ CliCk mY HeArT ~

Tuesday, October 16, 2012

Kursus ala tentera....yer ke???

Lepas kursus kat Morib, aku kena pula gi kursus kat Langkawi...bkn kursus biasa2 beb! Tapi kena kursus BTN..sebut jer kursus ni, org gomen mesti tau...smuanya gerun jer. 

Mula2 tu rasa gerun gak, maklumla aku dh pernah gi thn 1998 dulu...masa tu yor la muda lagi naik bukit turun bukit pon no hal, kena denda bawa dua bata pon no hal lagi ..masa tu aku kena kursus sekali dengan puteri1 hihihi..smua tu masih kuat dlm ingatan lagi.

Prasaan gerun tu hilang bila aku tgk brg2 yg kena bawa masa kursus tu. Masa kelas hanya perlu pakai pakaian pejabat, x perlu lagi baju putih mcm aku kena pakai masa dulu2 tu...legaaaa sangat. Tapi masa riadah kena la pakai t-shirt putih.....kalo setakat t-shirt no hal, berlambak t-shirt free putih yg aku ada..save bajet, x yah bli.

Dah...zasss kepada gambar, taip sikit2 udah ler..Pergi ke Langkawi ni cuma bawa duit shopping jer..tambang bas, feri, penginapan smuanya ditanggung.

Bertolak ke Kuala Perlis ngan bas institut. Kami dlm 25org, ramai yg tolak, smua org takut, aku jer yg berani hihihi..berlagak. Lam kul 4.30 spai Kola, lepak2 jap coz tiket feri koi 6ptg...Masa kat jeti la baru jumpa ngan geng2 lain. Rupanya kursus ni digabungkan 3 institut..kiranya separuh feri tu penuh ngan peserta kursus jer lahhh

sementara tu, singgah gerai "kakak garang" depan jeti..
oooo naper panggil camtu yer...kisahnya masa nk amik oder kakak ni tanya ngan cara yg plg garang...gilerrr kwn aku terkejut beb! kwn aku siap kata org perlis garang...
eh eh eh sorry sikit! kakak tu bknnya org perlis tp dia org Siam. dengaq slang pon dh tau..org perlis smua baik2 mcm aku..statement brani mati hehehehe.
garang pun garang la, sib baik la kedai hang sedap...
ada makan laksa, aku plak mkn pasemboq..w/pun aku org perlis, tp ni first time mkn kt sini..sedap gak wehhh

w/pun kakak tu garang, kami tetap senyum

gedebuk gedebak...mlmnya br spai kem BTN..dlm hutan & jauh dr pekan Kuah..mlmnya biasa la aku x leh tido, gara2 ubah tempat tido. Malam ke2 dan ke3 baru la lena sangat2

 
Kami ditempatkan dalam dorm. Boleh muat dalam 20org. Plg best satu dorm ni dihuni oleh institut aku jer..x der la segan sangat, nk buat prangai pon no hal.
Aku tengah posing atas katil..opkos la pilih katil bawah...x mau arr dok atas, dh x daya nk panjat...hihihihi

ni la keadaan dorm tu, bilk air pon disediakan dlm dorm...mmg selesa

Subuh & Maghrib solat jemaah & tazkirah

Ceramah pula dibuat dlm auditorium coz kem yg baru ni x der dewan...mmg selesa sgt.
see...baju kami smua kalerful..stp kali hadir kelas, wajib pakai name tag gedabak..senang fasi @ kapten nk panggil
yg lain2 tu mcm biasa kot...ada kumpulan, kerja kumpulan, persembahan.
 Riadah pon ada tp x der lagi kawat, cuma berbaris & buat senaman geli2 jer...ooo naper geli2 yer...sbb kapten tu ajar kami mengurut...asyik gelak jerrr
Apa2 pun BTN ni mmg santai & relax..kalo saper2 dpt tawaran tu...pergi lah yerr, jgn takut2.


Sebelum balik wajibla bergambar.......... 
Depan dorm...setiap dorm diberi nama yg ada kaitan ngan pahlawan Langkawi
Jgn tanya aku siapakah gerangan Panglima Hitam itewwww
sbb ahkak pon tak tau :P

Belakang tu hutan & dusun pon ada..mcm ternampak pokok durian jer kt situ
nk tgg org call suruh jadi model, x der la pula.
Jadi ko bergaya jer lah mcm model..hehehe 
konon nk tunjuk pinggan ramping, tp ahkak lupa, ahkak ni x der pinggang huhuhuu
background tu cantik kannnn...kt bawah kem ni ada plak kem plkn

ok..time to go.
Awal pagi Sabtu buat penutup dulu. kalo tgk dlm jadual, ada program Kembara. Kalo dulu2 time ni kena masuk hutan, tapi kali ni pegawai BTN kata x yah masuk hutan, dorang lepaskan kami kt pekan kuah...shopping la...pastu leh trus balik....yahooooo saya suka saya suka!!!!

kami ke pekan Kuah koi 11pg & naik feri koi 2.30ptg...w/pun sekejap jer, tp sempat gak ler singgah Ismail group

Ahkak bli apa yerrr...nanti2 akk citer hokeh




7 comments:

mamyharraz said...

tumpang seronokkkk sbb kitew tak merasa nak hadap kursus2 begini..

tgk katil tu teringat masa zaman sekolah g motivasi hehe.

NM02 said...

btn?

manyak syok wooooo

Unknown said...

Sebut pasai pasemboq, tetiba rasa teringin nak makan pasemboq lak...

**Teringat lak zaman sekolah menengah dulu... Masa tu form 4. Kena datang kursus BTN kat kem Langkawi ni la...

Unknown said...

Ni kiranyer kursus kat kg laman la yer, sempat pekena laksa kuala perlis yer, sedap tuh!

Dok tgu nk tgk shopping apa tuh, lks tayang cni...hehe

kurus said...

memang seronok BTN nie ...
bila dapat kerjasama dari semua memang akan jadi seronok ..

pengalaman tidur di dorm tu yg paling seronok .. tidur dengan ramai2 kawan .. ;))

Qhaifa Nur said...

kursus sana sini, semuanya untuk diri sendiri juga.....
seronoknya rasa kalau ada peluang.......

Unknown said...

leh pkai bju kurung sdri lg.. trgt BTN dlu merata cri baju sekolah putih dgn kain biru

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails