~ CliCk mY HeArT ~

Thursday, October 18, 2012

Kurang "berahi" nak bershopping..........

Hahaha...shopping pon ko guna ayat "berahi"..
Ni sambungan drp BTN

Bas amik kami kul 11 lbh kot...pastu gedebuk gedebak simpan beg kat jeti,  kami ada masa 3 jam jer utk shopping. Tiket feri kul 2.30ptg, boss suruh smua berkumpul kul 2pm, jgn lewat nanti kena tinggal.
Oh ya...bas BTN tu cuma hantar kami kat jeti jer, pastu nk gi pekan kuah pandai2 lah..
So, kami yg ramai2 ni berpakat la...sapa yg nk gi pekan Ismail Group (IG) kena satu geng, nk gi Idaman Suri(IS) plak satu geng....haaa gitu kekdahnya..Maklumla IG dan IS kan x sama tempat. so terpaksa la kami berpecah..Ramai yg gi IG sbb terletak betul2 kt pekan kuah & mcm2 ada kat situ.. Nk gi cucuk "Pak Rimau & Sotong" pon ada...hihihi.

Kami naik van yg ada kat jeti. Van tu leh muatkan 10penumpang, sorang kena bayar RM1.50 jer..Nk balik jeti pon x susah, teksi ada tgg dpn IG. Ada gak kawan2 lain yg sewa kreta..kalo sewa spai ptg kena bayar RM40. Bagi aku, x berbaloi la sbb kami kt situ bknnya lama pon, 3 jam jer...kalo amik taxi gi balik baru RM3.


Dalam masa yg tak panjang tu, mmg tak panjang pon coz dh ramai2 camni biasa la, kang ada yg tgg sana sini..pandai2 la ko membeli blahhhh. Ada gak ler yg berkenan di hati, tp bila mengenangkan nk bawa naik bas tu.....aduhhhh ngak bisa lah..nanti la aku dtg sini ngan somi..

Hasil beli blah tu, mampu beli ni jerrrr......

Mangkuk 3 beradik, tak dapat Corningware, bli Opalware jer lahhhh
1 set - RM27 - ahkak bli dua set utk kasi mak mertua satu.
Sedozen sudu & sedozen garfu utk pakai harian - 2 dozen RM10 
Fridge magnet 3 - RM10 (penuh la peti es tu)


W/pun bukan penggemar coklat, beli gak ler utk kawan2 dan sedara...rasanya harga coklat dh makin naik la
Beg ni saja beli sbb beg Langkawi murah2..kualiti biasa2 jer la...bli yg kecik sikit drp beg yg sedia, kot2 la pasni kena kursus lagi..beg travel - RM40
Beli 5 senduk emas utk bg pada kawan-kawan - satu RM3.90

jadi itu jer lahhh yg ahkak shopping pon, tu pon sakit kaki tangan pikul 2 beg besar & 2 beg kecik naik feri..beg baju lagi, beg barang lagi...x per la, skali skala jer nokkkk


eh eh eh......tajuk atas tu sesuwai kaaa????

3 comments:

Qhaifa Nur said...

datang langkawi x singgah shopping mmg tak sah...
sekurang-kurang ada ole-ole dari sana..
setuju barang dah makin mahal kini..

Roz said...

thn ni dah 2x pegi langkawi..HIG jadi pilihan..coklat dan beg jela yg selalu dibeli..hihi

mamyharraz said...

bestnya tgk org shopping.
part ni palinggg sy suka..cantiklah mangkuk 3 beradik tu berkenan.

yelah sya harga coklat kt labuan pun dah naik.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails