~ CliCk mY HeArT ~

Thursday, October 20, 2011

Penyapu plastik @ penyapu rami

Sapa2 yg x der vacum mcm aku ni, penyapu harus la wajib ada. Tetiba  jer nk citer pasal penyapu. Selama aku berumah tangga ni, penyapu yg paling setia ngan aku adalah penyapu dari jernis ni, penyapu plastik. 
google


Aku suka sbb ringan jer nk sapu2....Tapi baru2 ni rasa bosan sbb rambut2 ku banyak pulak melekat2 kat ujung2 penyapu ni, geram pulak nengoknya. Aku pun beralih arah kepada penyapu klasik mcm ni atau bahasa yg betul orang panggil penyapu rami.


google

penyapu ni pun buat aku geram. 
Bila aku sapu, aku nampak habuk penyapu ni lebih banyak dari habuk rumah aku.......dah puas aku ketuk2, tapi hasilnya tetap sama. Mencik tau, aku baru rajin nak sapu2, tapi penyapu buat hal pula. 
Mmg la org kata kalo lama2 nanti habuk tu ilang la, tp masalahnya nk tgg lama2 tu, camna pula aku nak sapu kalo habuknya berganda2. Sekarang nk sapu rumah kena la pakai penyapu plastik tu. Kembali kpd asal.


Uols ada petua tak cara nk ilangkan habuk penyapu tu?? Kena rendam dulu ker???

15 comments:

Maya Mayana said...

oo tkde petua pulak..kat umah pun memang pakai penyapu rami ni jugak tiba2 teringat anugerah penyapu hehe

follow sini yer,semoga boleh jd kawan baik :)

Masduranisaqaseh said...

hahaha... prob awk samalah ngan prob kite..... skang ni kite pakai vakum jerrr.... baru senang hati.... smpi kan sawang2 kat atas pun kite vakumkan jugak....padan muka

MrS. F!zA said...

tk suka lgsg penyapu rami tu..sekali pon tk pnh beli..sbb dh biasa tgk mak guna smpai ke sudah asyik kuar habuk je..menyampah..huhu

mamyharraz said...

alamak sya...citer pasal penyapu kann rmh sy dah lama tak di sapu :")

hehe penyapu yg ada dok menten hensem kt tepi dinding :")

haha tetiba insaf*

MRS. K said...

petua ??

senang jer... beli je vacuum.. ngehngehngeh... pekate request hadiah farewell sebijik vacuum..

SiTi said...

ct pun pakai yg plastik sbb yg rami tu berabuk.....tp mmg rmbut byk lekat laa kat yg plastik tu

LYAfrina said...

klo pyapu..atas simen/mozek smestinya y plastik tu.. pyapu yrami tu x suka..sbb slalu tcabut bulu dia tu...

tp klo utk karpet,,,pyapu lide the best !! hehe

Qhaifa Nur said...

petua takde....
tp saya pernah rendam tetap cabut juga...

vacuum just utk bersih karpet je, bagi saya senang guna yg plastik, bersih sikit...

~izan~ said...

izan pakai penyapu plastik kak..ada vakum pun bukan semua bnda bley sedut hehe..

penyapu tu mmg masalah yg sama la kak di mana2..sbb penah guna,bulu dia gugur lg byk plak,maknanya bila sapu,bkn sapu sampah kita,sapu bulu dia yg trcabut tu uhuhu

ainnoraini said...

kak ain gune yg plastik tu..senang tak tercabut n tak berabuk..

wahida said...

cer google...

~Siti Hajar~ said...

basuh @ rendam dulu awk, mesti hilang habuk, sy dok amal dr dulu lg, beli penyapu rami tu basuh dulu, pas basuh ms basah tu ketuk2 dulu...try la...hehe

~~*Lady Salwa*~~ said...

dulu pun guna penyapu klasik tu... tapi masalah sama cam syariza la, berhabuk.. pastu terus tukar ke penyapu plastik sampai la sekarang... hehe

hyazz said...

ya suka yang penyapu rami lagi..sari dua jer berabuk..pastu ok lah yunk oiii

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

alamak taK DAK petua la plak...kakD kat rumah guna 22 sekali...heheheh..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails