~ CliCk mY HeArT ~

Sunday, February 6, 2011

Setengah baldi jer

Tu la pasal, slalunya pagi2 kalo cuti pon aku mandi awal. Tapi aleh2 ari ni mandi lewat lak. Dah la tu tengah Aiman mandi, air lak x der. Alamak mcm mana ni, dah ler rumah ni tak der kolah. Air yg simpan pun ciput jer. Nak tak nak terpaksa lapkan Aiman & pakaikan semula pampers. En asben lak dah mandi awal2 sbb nak kena cari bekpes. Tunggu punya tunggu, air tak muncul2 pun...grrrr geram nie. dah ler dorag ni tak bagi notis apa2 pun. Pewot pon dah sakit. Sib baik la ada simpan sikit dlm tong, tapi satu tong jer. Tu la yg aku guna utk mandi, n cuci apa2 yg patut. mandi pon dpt setengah baldi jer, jadilaaa. Aiman tak leh mandi air tu, takut gatal2 lak sbb air tu lama juga simpan dlm tong. Biar maam dia yg gatal tak per.

Tak leh jadi nie, takkan nak stay kt rumah jer. Asyik tgk paip, air tak juga men itik.  Misi utama kena mandikan Aiman & penuhkan air dlm tong. Kami ke opis en asben....hehe..selamat air ada. Lepak jap kat sini, sambil2 update blog. lps ni konpem makan kat luar & kena wat catu air dlm rumah sendiri.
Tak suka tau situasi camni, air tu kan penting, Aku berdoa, jgn la Aiman berrry (ayat sopan utk b***k), kalo nak pon biarlah air dah ada kt paip tu
Okess bye.....nak isi air dlm tong jap, esk aku update pasal cuti2 aku di Putrajaya k...org lain update kisah balik kg, tp aku..........x per lahhhh


4 comments:

Fieza79 said...

huhuu tensen air takde...apa kata gi berendam kat waterpark..best...ni la masa nya hehee..

AzMask said...

teringat kes tak der air waktu asben out station.. huh puas jugak mengangkut air sorang2.. tak suka situasi cam ni.

ainnoraini said...

betapa berharga dan pentingnye airkan...

kalau kak ain manyak susah hati ooo bile air tak de ni...

byk benda tak boleh buat tanpa air ni...

hyazz said...

wahahaaa... cian nyer dia... klu xdok ayq lagi meh ler rumah aiii... xde hal punyo...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails